14 کاربرد تفاله قهوه استفاده شده

2
832

شاید متوجه نشوید، اما تفاله‌های قهوه‌ای که هر روز صبح دور می‌ریزید می‌تواند زندگی دومی داشته باشد. فرقی نمی‌کند دانه‌های تک اصل بخرید یا مخلوط‌، می‌توانید از بودجه قهوه خود نهایت استفاده را ببرید و به محیط زیست نیز کمک کنید. تفاله های قهوه شما از بافت آن گرفته تا مواد مغذی آن چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

برای شروع، در اینجا لیستی از پیشنهادات برای تفاله قهوه استفاده شده شما آورده شده است. امیدواریم به شما کمک کند تا کاربرد خوبی برای زمین خود پیدا کنید. شاید حتی به کاربرد دیگری برای تفاله قهوه فکر کنید!

14 کاربرد عالی تفاله قهوه:

1.کمپوست (Compost)

تفاله قهوه گرم، مرطوب و پر از نیتروژن، کاربرد بسیار طبیعی در کود دهی گیاهان دارد. برخی از افراد دوست دارند خاک را مستقیماً در خاک مخلوط کنند، اما این کاربرد به آرامی تجزیه می شود. بهترین استفاده از پسماند های قهوه برای رشد گیاهان به عنوان بخشی از یک کمپوست خوب است که در آن گرمای پوسیدگی به تجزیه سریعتر آنها کمک می کند.

رشد قارچ در تفاله های قهوه

کمپوست (Compost)
کمپوست (Compost)

2.خوشبو کننده یخچال

تفاله‌های قهوه بوها را جذب می‌کنند، که باعث می‌شود به خوبی جوش شیرین بوی بد یخچال را جذب کنند. همان نیتروژنی که آنها را به خاک اضافه می کند با گوگرد موجود در هوا نیز واکنش نشان می دهد و آن را بیرون می کشد و در زمین به دام می اندازد. به علاوه، این فقط یک خوشبوکننده نیست که در یخچال کار می کند. تقریباً در هر جایی که بوی بدی داشته باشید کار می کند.

3.برای آب کردن زمین های یخ زده

تفاله‌های قهوه را می‌توان در یک پیاده‌روی تازه بیل‌شده در اعماق زمستان انداخت. ترکیب شیمیایی قهوه از یخ زدن آن تا زمانی که دما کمی پایین‌تر می‌آید جلوگیری می‌کند و به آب شدن مقداری یخ کمک می‌کند. بافت شنی تفاله‌های قهوه به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مقداری کشش روی یخ اضافه کنند.

4.گیاهان گلدار

اگر گیاهان گلدار در باغ خود دارید که در خاک با pH پایین تر رشد می کنند، مقداری تفاله قهوه اسیدی را در خاک آنها بپاشید. همانطور که زمین ها به آرامی تجزیه می شوند، مقدار pH خاک را پایین می آورند. این به گل هایی مانند هورتانسیای آبی شکوفه می دهد تا شکوفا شوند.

برای خرید انواع اسپرسوساز با قیمت مناسب کلیک کنید.

5.دفع کننده حلزون ها

حلزون ها کیفیت اسیدی تفاله های قهوه را دوست ندارند، بنابراین در صورت امکان از عبور از تفاله های قهوه اجتناب می کنند. اگر باغی دارید که در آن حلزون ها مشکل ساز هستند، پسماند قهوه می تواند یک دافع ارزان و موثر باشد. راب ها بیرون خواهند ماند. یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که تفاله های قهوه تخریب کننده مقدار pH را کمی کاهش می دهد، که اگر گیاهانی دارید که به خاک های قلیایی علاقه دارند، می تواند مشکل ساز شود.

چگونه با تفاله قهوه از حلزون ها خلاص شویم؟

دفع کننده حلزون ها
دفع کننده حلزون ها

6.لایه بردار

تفاله های قهوه بافتی بسیار شبیه به ماسه دارند، بنابراین می توانید از آنها به عنوان یک ماده پاک کننده طبیعی استفاده کنید. می‌توانید از این مواد مستقیماً روی پوست خود استفاده کنید تا سلول‌های مرده پوست را پاک کنید و منافذ مسدود شده را پاک کنید، یا آنها را به شکل یک لایه لایه‌بردار جامد تبدیل کنید. در هر صورت تفاله قهوه برای پوست شما مفید است.

فواید قهوه برای پوست و سلامتی

7.تمیز کننده ظروف

همان قدرت تمیز کردنی که به حذف سلول‌های مرده از پوست شما کمک می‌کند، به تمیز کردن ذرات غذای چسبیده ‌شده از تابه‌های شما نیز کمک می‌کند. درست همانطور که در گذشته از ماسه برای پاک کردن ذرات غذا استفاده می کردند. شما می توانید از تفاله قهوه برای تمیز کردن تابه های پخت و پز خود استفاده کنید.

تمیز کننده ظروف
تمیز کننده ظروف

 

8.پاک کننده دست

تفاله قهوه در صورت استفاده می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد و پوست شما را نرم کند. اما در دستان شما، آنها می توانند کاری کمی متفاوت انجام دهند. صابون های پوکه برای پاک کردن کثیفی های سخت و آلودگی های ناشی از کار بر روی ماشین ها یا ماشین ها استفاده می شود. تفاله های قهوه جایگزینی مقرون به صرفه و در دسترس را ارائه می دهد که دستان شما را کمی شبیه بوی صبح می کند.

5 ماسک (اسکراب) قهوه برای پوست

9.طعم دار کردن گوشت

قهوه عنصری است که در آشپزی مورد توجه قرار نمی گیرد. اما تفاله‌های قهوه زمانی که به‌عنوان مالش گوشت برای گوشت‌هایی مانند گوشت لخم، دنده‌ها یا حتی یک برش لطیف استیک استفاده می‌شوند، طعم دودی طبیعی دارند. این یک راه واقعا عالی برای افزایش ارزش تفاله های قهوه بسیار گران است زیرا می توانید گوشت را مطابق با طعم واقعی قهوه تنظیم کنید. یکی از مزایای فوق العاده اضافه شده این است که اسید گوشت را تجزیه کرده و آن را نرم می کند.

طعم دار کردن گوشت
طعم دار کردن گوشت

10.هنر و صنایع دستی

اگر می خواهید به کاردستی جلوه آنتیک تری بدهید، سعی کنید آن را با تفاله قهوه آغشته کنید. در واقع، تفاله قهوه به شما کمک می کند تا بسیاری از پروژه های هنری و صنایع دستی را به گونه ای رنگ آمیزی کنید که به طور طبیعی پیر به نظر برسند. این همچنین در مورد تخم‌مرغ‌های عید نیز صدق می‌کند که ممکن است بخواهید آن‌ها را رنگ کنید.

هنر و صنایع دستی
هنر و صنایع دستی

11.موهای براق

شما نمی خواهید از تفاله قهوه روی موهای روشن تر مانند بلوند یا قرمز استفاده کنید، اما اگر موهای تیره مانند شاه بلوطی یا سیاه دارید، تفاله قهوه نه تنها به پاک کردن کثیفی از موهای شما کمک می کند، بلکه اسیدها به نرم شدن موهایتان نیز کمک می کنند.

 

12.دفع کننده آفات

حلزون ها تنها آفت باغی نیستند که با تفاله قهوه دفع می شوند. حلزون ها ماهیت اسیدی زمین را دوست ندارند، اما چیزهای دیگر بوی آن را دوست ندارند. شما می توانید برای دفع برخی از آفات زیرزمینی خاک خود را با خاک مخلوط کنید یا آن را روی خاک پخش کنید تا از حشرات و حتی گربه ها جلوگیری کنید. فقط توجه داشته باشید که پسماند های قهوه با تجزیه شدن همه چیز را کمی اسیدی تر می کند.

 

13.گرد و غبار شومینه

اگر برای تمیز کردن دوده در شومینه آماده می‌شوید، تفاله‌های قهوه پخش شده در سطح تمیزکننده با اضافه کردن مقداری رطوبت به دوده بسیار خشک، به حفظ گرد و غبار کمک می‌کند. این باعث می‌شود که به هوا نرود.

از بین برد غبار شومینه با قهوه
از بین برد غبار شومینه با قهوه

14.غذا برای کرم ها

درحالی‌که حلزون‌ها و سایر آفات باغ از تفاله‌های قهوه متنفرند، کرم‌ها دوست دارند دانه‌های غنی از مواد مغذی خود را بنوشند. آنها را خوب با هم مخلوط کنید و نه تنها مقدار زیادی نیتروژن به خاک اضافه کنید، بلکه تکه های بزرگ شن که تفاله قهوه است به این معنی است که هر خاکی که کرم های خود را در آن داشته باشید، به خوبی هوادهی می شود.

"<yoastmark

مطالب مرتبط

منبع

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید