1550 شرکت دانش‌بنیان و خلاق برای توسعه رقابت می‌کنند

0
816

1550 شرکت دانش‌بنیان و خلاق برای توسعه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات رقابت می‌کنند

رقابت اصل پایداری در بازار و کسب سهم بیشتر از مشتریان است به همین دلیل کسب و کارها برای ماندگار شدن در میدان رقابت چاره ای جز استفاده از خلاقیت و نوآوری ندارند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رقابتی که آنها را ناگزیر به ارتقای کیفیت و خلق نوآوری‌ در تولید محصولاتشان می‌کند تا بتوانند با این کار در کنار پاسخ به نیازهای جامعه هدف؛ ریسک و انطباق پذیری محصول خود را در مقابل «تغییرات اقتصادی» و «تغییرات اجتماعی، جمعیت و بازار» را افزایش دهند و این کار یعنی بقا و پایداری در بازار پرتلاطم داخلی و جهانی.

اما بازار فناوری به دلیل نوع و جنس متفاوت محصولات شاید بیشتر به نوآوری و خلاقیت متکی باشد تا بتواند مخاطب  و مشتری را به خرید یا استفاده از خدماتی که در این بستر ارائه می شود؛ راغب کند. نوآوری‌هایی که از مسیر تفکر و خلاقیت‌های فردی و تیمی می‌گذرد. این کار می تواند بهترین راهکار برای ورود محصولات و خدمات به بازار جهانی نیز باشد.

از جمله بازارهای پرمشتری این روزها در جهان، بازار فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات است که در ایران هم هم‌پای دیگر کشورها رشد تصاعدی و صعودی دارد و این دستاورد، حاصل تلاش یک هزار و 550 شرکت دانش‌بنیان و خلاقی است که در این حوزه به تولید محصول و ارائه خدمات مشغول هستند. مجموعه‌هایی که در رقابتی تنگاتنگ می‌کوشند تا کاربران و مشتریان نیازهای خود را با محصولات و خدمات ایران‌ساخت تامین کنند.

محصولاتی در حوزه‌های مختلف سیستم‌های مخابراتی، امنیت اطلاعات و ارتباطات، اینترنت اشیاء و شهر هوشمند، ارایه راهکارهای متنوع برای دسترسی به اینترنت، خدمات مرکز داده‌ها همچون میزبانی وب، اشتراک فضا، سرور اختصاصی، سرور ابری، طراحی، ساخت، تولید، مشاوره و فروش تجهیزات مخابراتی، الکترونیکی، کامپیوتری و نرم افزارها و سخت افزارها مرتبط و غیره که همگی با دانش و تخصص بومی تولید شده اند.

این محصولات در 5 حوزه مختلف برنامه های کاربردی، پلتفرم، زیرساخت، امنیت فضای تبادل اطلاعات و صنعت انیمیشن و بازی های ویدئویی به تولید رسیده‌اند.

مطالب مرتبط

منبع خبر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید