چگونه با تفاله قهوه از حلزون ها خلاص شویم؟

0
791

تفاله های قهوه می تواند یک ابزار مفید باغبانی باشد، اسیدیته را به خاک های بیش از حد قلیایی می دهد و مواد مغذی مفیدی را برای گیاهانی مانند گل رز فراهم کند. اما یک دلیل دیگر وجود دارد که ممکن است بخواهید قهوه قدیمی خود را برای باغ خود ذخیره کنید: حلزون ها.

حلزون ها می توانند آفات باغ باشند زیرا آنها دوست دارند برگ های گیاه را بخورند. در این فرآیند، آنها می توانند باغ شما را که به دقت پرورش داده اید را نابود کنند! خوشبختانه، یک درمان خانگی وجود دارد که می تواند از شاخ و برگ شما محافظت کند. در اینجا نحوه خلاص شدن از شر حلزون ها با قهوه آورده شده است.

چرا قهوه حلزون ها را دفع می کند؟

به نظر می‌رسد که حلزون‌ها از کافئین متنفرند، بنابراین افزودن هر چیزی که کافئین‌دار است برای ارسال آن‌ها به جای دیگر کافی است. کافئین به طور طبیعی در گیاهانی مانند قهوه، کاکائو و چای وجود دارد و احتمالاً برای محافظت از گیاه در برابر خوردن ایجاد شده است. انسان ها در لذت بردن از کافئین منحصر به فرد هستند، زیرا بسیاری از دنیای حیوانات از آن اجتناب می کنند.

این بدان معناست که قهوه بدون کافئین باقیمانده شما احتمالاً کارساز نخواهد بود. دافع کافئین است، نه قهوه یا دانه های دم کرده، بنابراین می خواهید از قهوه با قدرت کامل استفاده کنید.

پودر قهوه در مقابل حلزون

آیا باید از تفاله های قهوه قدیمی خود استفاده کنید یا قهوه باقی مانده؟ اگر چه تفاله های قهوه موثر خواهند بود، اما خود قهوه موثرتر است. این ممکن است به این دلیل باشد که خیساندن خاک با مایع کافئین دار آسان تر است. تفاله‌های قهوه ساینده هستند، بنابراین حلزون‌ها و راب‌ها از خزیدن روی آن‌ها لذت نمی‌برند، اما کافئین کامل‌تر عمل می‌کند.

طبق تحقیقات دانشمندان وزارت کشاورزی آمریکا، محلول‌های حاوی 1 تا 2 درصد کافئین، حلزون‌ها را در عرض دو روز از بین می‌برند و غلظت‌های آن تا 0.01 درصد کافئین می‌تواند به عنوان دافع عمل کند. چقدر قهوه است؟ دانه های قهوه می تواند از 0.8 تا 2.8 درصد کافئین متغیر باشد. قهوه فوری معمولاً 0.05٪ کافئین دارد و قهوه دم کرده معمولی اغلب کمی کافئین‌تر از آن است.

پس چگونه با قهوه از شر حلزون ها خلاص شوید؟

برای بهترین نتیجه، باید یک فنجان غلیظ قهوه با کافئین بالا دم کنید. آن را روی خاک اطراف گیاهانی که می‌خواهید محافظت کنید بریزید (استفاده از تفاله های قهوه استفاده شده) و اگر دیدید حلزون‌ها برگشتند، مقدار بیشتری به آن اضافه کنید. به عنوان یک امتیاز، این ممکن است گربه ها و سایر آفات باغ را نیز دور نگه دارد!

برای خرید انواع اسپرسوساز با قیمت مناسب کلی کنید.

قهوه چگونه روی گیاهان شما تأثیر می گذارد؟

همه گیاهان قهوه را دوست ندارند، بنابراین باید از استفاده از این روش برای برخی از محصولات اجتناب کنید. از قهوه برای گیاهانی مانند گوجه فرنگی، شبدر، یونجه استفاده نکنید. از سوی دیگر، گیاهان اسید دوست مانند گل رز، زغال اخته، هویج، تربچه، کلم، زنبق می توانند از قهوه بهره ببرند.

اگر می‌دانید خاک شما قبلاً اسیدی است، ممکن است بخواهید یک دافع حلزون دیگر مانند سبوس گندم، خاک دیاتومه یا حتی جلبک دریایی را امتحان کنید. تشویق شکارچیانی مانند اردک، سوسک، قورباغه و وزغ نیز می تواند کمک کننده باشد.

در آخر و نتیجه گیری

می توانید از تفاله قهوه یا قهوه دم کرده به عنوان یک دافع طبیعی برای حلزون ها استفاده کنید. قهوه با کافئین قوی بهترین عملکرد را دارد، اگرچه باید مراقب استفاده از آن در برخی گیاهان باشید. به گیاهان اسید دوست مانند گل رز، کلم و نیلوفر بچسبید و کافئین را فراموش کنید!

مطالب مرتبط

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید