رشد قارچ در تفاله های قهوه

0
703

رشد قارچ به ویژه با رونق عمده باغبانی و خانه داری در حال افزایش است. با صدها دستور پخت و سس حاوی آنها، پرورش قارچ جایگزین بسیار خوبی برای خرید آنها از فروشگاه مواد غذایی است. آنها نه تنها در عرض چند روز رشد می کنند، بلکه رشد آنها دشوار نیست، حتی اگر تفاله قهوه ای داشته باشید. با مقداری تفاله قهوه از قهوه صبحگاهی خود و رطوبت زیاد، قارچ کمترین زمان رشد می کند. در اینجا یک راهنمای سریع در مورد رشد قارچ در تفاله آورده شده.

قارچ چیست و چگونه در تفاله های قهوه رشد می کند؟

قارچ ها منبع اصلی مواد مغذی هستند. بنابراین جای تعجب نیست. که بسیاری از مردم از خوردن و پرورش آن لذت می برند. آنها مملو از پروتئین هستند و طعم خوبی دارند، یک اصطلاح ژاپنی برای توصیف طعم منحصر به فرد قارچ ها است. قارچ ها قارچ هستند، بنابراین دقیقاً گیاه یا حیوان نیستند. آنها شبیه به گیاهان و “گل” رشد می کنند و ساقه و چتر کلاسیک را ایجاد می کنند که همه آنها را می شناسند. اما قبل از گلدهی، هاگ ها به خوشه های سفید تبدیل می شوند که در آن قارچ ها تشکیل می شوند.

رشد قارچ در تفاله قهوه
رشد قارچ در تفاله قهوه

قارچ ها برای تکثیر و ریشه در زمین با میسلیوم، که ریشه های رشته ای است. که در زیر زمین باقی می ماند، هاگ تولید می کنند. قارچ ها در گرما، رطوبت و شرایط باتلاق مانند رشد می کنند، بنابراین رشد آنها به چنین محیطی نیاز دارد. اگرچه رشد آنها دشوار نیست و به راحتی به خودی خود شکل می گیرند، به خصوص با گیاهان آپارتمانی که خاک مرطوب را ترجیح می دهند، کمی کار لازم است تا زمانی که می خواهید رشد کنند.

14 کاربرد تفاله قهوه استفاده شده

قهوه یک عنصر عالی برای باغبانی و کمپوست است، محصولی تولید کننده کربن که می تواند به تعادل خاک و توده های کمپوست کمک کند. اما قهوه همچنین به یک دلیل یک بستر عالی برای قارچ قبلا پاستوریزه شده است. هنگام پرورش قارچ، خاک پاستوریزه برای جلوگیری از رشد باکتری ها، قارچ ها و حشرات رقیب در داخل آن ضروری است.

از آنجایی که تفاله های قهوه از قبل پاستوریزه شده اند. مراحل کمتری برای رشد موفقیت آمیز قارچ وجود دارد. نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که از تفاله های قهوه در همان روز استفاده کنید، به این معنی که از امروز باید از آنچه در قهوه ساز شما وجود دارد استفاده کنید. اگر از تفاله‌های قهوه قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، خیلی خشک می‌شود و ممکن است بدون اینکه شما بدانید، هاگ‌های کپک تشکیل می‌شوند. تفاله های قهوه استفاده شده نیز نمی توانند داغ شوند، بنابراین قبل از استفاده باید آن ها را کمی خنک کنید.

 

نکاتی در مورد نحوه پرورش قارچ در زمین های قهوه

روش‌های زیادی برای پرورش قارچ در تفاله‌های قهوه وجود دارد. اما این ایده ثابت است: تفاله قهوه در همان روز، ماده یا ماده‌ای که باعث تنفس تفاله قهوه می‌شود. و رطوبت زیادی دارد. شما به مقدار زیادی تفاله قهوه نیاز دارید، بنابراین سعی کنید به کافی شاپ محلی خود بروید و از آنها تفاله قهوه بخواهید. از آنجایی که آنها معمولاً تفاله قهوه را بیرون می اندازند. احتمالاً آنها را بدون تردید به شما می دهند.

اگر از خاک اره برای کمک به تنفس تفاله قهوه استفاده می کنید، باید پاستوریزه شود تا از تشکیل سایر قارچ ها و باکتری ها جلوگیری شود. مقوای هوادهی جایگزین عالی برای خاک اره است و نیازی به پاستوریزه شدن ندارد. در نهایت، مطمئن شوید که هاگ کافی برای رشد قارچ دارید. اگر هاگ کافی وجود نداشته باشد، ممکن است خوشه های کافی (مرحله قبل از تشکیل قارچ) برای تشکیل قارچ به دست نیاید.

راهنمایی سریع:

  • از تفاله قهوه همان روز استفاده کنید
  • یک بستر خشک کننده خوب (مقوا، خاک اره پاستوریزه) انتخاب کنید.
  • مخلوط را مرطوب نگه دارید اما خیس نشوید
  • از مقدار زیادی هاگ استفاده کنید (حداقل 10٪ از کل مخلوط)

قهوه و قارچ: نتیجه گیری

پرورش قارچ روشی عالی برای تولید غذای شما و در عین حال یادگیری کمی علم و پرورش است. استفاده از تفاله قهوه یک راه عالی برای بازیافت است، در حالی که از مرحله پاستوریزاسیون برای بستر قارچ خود نیز صرف نظر می کنید. حتی می‌توانید به یک سرگرمی کوچک نیز تبدیل شوید. تا زمانی که مقداری تفاله قهوه مصرف شده. در همان روز و کمی حوصله داشته باشید. می توانید رشد قارچ را به راحتی شروع کنید.

مطالب مرتبط

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید