انواع روش درست کردن قهوه

0
559

انواع روش درست کردن قهوه

این روزها، با انواع روش مختلف برای درست کردن قهوه در خانه یا قبل از شروع کار می توانید استفاده کنید. ما اینجا هستیم تا آن را برای شما ساده تر کنیم. از پایه اصلی و روش‌های مختلف برای تهیه قهوه را تجزیه و تحلیل می‌کنیم و کیفیت هر فنجان تمام‌شده و تکه‌های فنی مورد نیاز هر روش را برجسته می‌کنیم. با شناسایی نوع قهوه ای که به دنبال آن هستید و میزان کاری که مایل به انجام آن هستید، می توانید راه خود را به سمت روش دم کردن دلخواه خود طی کنید.

تنها چیزی که برای تهیه قهوه نیاز دارید قهوه آسیاب شده، آب و فیلتر است. اما برای درک تفاوت‌های بین روش‌های دم‌آوری قهوه، از ابتدا تا انتها، به متغیرهای زیر نگاه می‌کنیم: بافت یا حس دهان نوشیدنی تمام‌شده «چرا آن را دوست داریم»؛ مواد فیلتر، فرآیند دم کردن، و نکات مربوط به اندازه آسیاب (“نحوه عملکرد آن”)؛ و ذهنیت ایده آل (“برای چه کسی است”).

1.اسپرسو (Espresso)

با فشار دادن آب داغ از طریق یک لایه قهوه آسیاب شده فشرده که در یک فیلتر پورت قرار دارد اسپرسو تهیه می شود. اسپرسو قهوه ای بسیار غلیظ است که عطر و طعم زیادی دارد. حاوی مقدار زیادی روغن و مواد جامد قهوه است. بارزترین ویژگی اسپرسو لایه کفی بالای آن و حجم کم نوشیدنی است.

برای خرید انواع اسپرسوساز با قیمت مناسب اینچا کلیک کنید.

2.فرنچ پرس (French press)

فرنچ پرس یا دیگ پرس یک دستگاه دم کردن قهوه بسیار ساده با یک لیوان و یک پیستون/فیلتر است. این فرآیند شامل ریختن آب داغ روی آسیاب های قهوه و اجازه دادن به آن برای چند دقیقه است. پس از پایان خیساندن، پیستون/فیلتر به سمت پایین فشار داده می شود تا آسیاب ها جدا شوند. قهوه فرنچ پرس بدنه متوسطی دارد، کمتر از اسپرسو اما غلیظ تر از قطره ای است. این روش عطر و طعم شدیدی را ارائه می دهد.

3.قهوه ترک (TURKISH COFFEE)

قهوه ترک روشی برای دم کردن قهوه ریز آسیاب شده در آب تقریباً جوش است. آنچه در روش دم کردن ترکی بسیار خاص می کند، برای قهوه ترک باید دانه‌های قهوه به صورت کاملا نرم و ماسه‌ای آسیاب شوند و پودر قهوه مناسب برای قهوه ترک کاملا حالت ماسه‌ای دارد که به دلیل نوع خاص آسیاب آن، دانه‌های قهوه برای قهوه ترک با دستگاه‌های آسیاب صنعتی مخصوصی آسیاب می‌شوند.

4.قهوه قطره ای (DRIP COFFEE)

قهوه قطره ای یا قهوه فیلتر محبوب ترین روش تهیه در آمریکای شمالی است. این روش شامل ریختن آب داغ روی دانه‌های آسیاب شده قهوه، از طریق فیلتر کاغذی یا مش فلزی یا پلاستیکی است. قهوه ای که با این روش به دست می آید، شفاف و تمیز است، با نسبت بالایی از کافئین استخراج شده در هر قاشق قهوه آسیاب شده.

5.موکاپات (MOKA POT)

موکاپات با استفاده از اصول اولیه دستگاه های اسپرسوساز دستگاهی برای تهیه قهوه است که با استفاده از فشار بخار آب را از طریق آسیاب قهوه عبور می دهد. فشار در قابلمه موکا در مقایسه با دستگاه اسپرسوساز واقعی با 15 بار حدود 1 بار است. قهوه ای که در موکاپات درست می شود بسیار پررنگ است، شبیه اسپرسو است، اما فاقد «کرم» است و روغن آن بسیار کمتر است.

برای خرید انواع اکسسوری اسپرسوساز با قیمت مناسب کلیک کنید.

6.دم سرد (COLD BREW)

کلدبرو یا دم سرد؛این روش دم‌آوری که عموماً توسط افراد مبتلا به مشکلات معده انتخاب می‌شود، مستلزم خیساندن قهوه به مدت طولانی (۱۲ تا ۳۶ ساعت)، سپس صاف کردن آن و سرو سرد یا گرم است. از آنجایی که دم کردن آن بسیار طول می‌کشد، افراد دسته‌های بزرگی تهیه می‌کنند و آن را برای چند روز در یخچال نگهداری می‌کنند.

7.آئروپرس (AEROPRESS)

Aeropress یک دستگاه قهوه ساز دستی است که به کاربر اجازه می دهد فشار را برای دم کردن فنجان ایجاد کند. این روش شامل یک فرآیند دو مرحله‌ای است که با چند دقیقه خیساندن و سپس فشار دادن دم‌کرده از میان تفاله‌های قهوه تحت فشار برای استخراج مواد جامد و کافئین بیشتر است. قهوه Aeropress با بدن قوی است و با اسپرسو بسیار شبیه است.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید