پودر قهوه برای چه گیاهانی مفید است؟

0
742

تفاله‌های قهوه یک ماده کمپوست محبوب هستند و می‌توانند برای باغ شما معجزه کنند، اگر از آنها به خوبی استفاده کنید. همه گیاهان در رژیم غذایی قهوه رشد نمی کنند، بنابراین مهم است که از ریختن آن دانه ها خودداری کنید.

چه گیاهانی تفاله قهوه را دوست ندارند و از ریختن کدام قسمت های باغ خود باید اجتناب کنید؟ ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از قهوه در باغ خود استفاده کنید، راه درست. استفاده از تفاله قهوه برای گیاهان می تواند یک ترفند باغبانی عالی باشد، اما به شرطی که آن را به روش صحیح انجام دهید.

اول از همه… در تفاله قهوه چیست؟

منظور ما این استعاری نیست. تفاله قهوه از نظر شیمیایی از چه چیزی ساخته شده است؟ تفاله های قهوه مملو از نیتروژن است که یک ماده مغذی مهم گیاهی است. آنها همچنین حاوی کافئین هستند. با کمال تعجب، تفاله های قهوه در مقیاس pH خنثی هستند، به جای اسیدی که ممکن است انتظار داشته باشید. این به این دلیل است که اسید محلول در آب است و در فنجان شما قرار می گیرد تا مایه زمین.

 

و کافئین چطور؟ اگرچه انسان ها از اثرات یک فنجان جو کافئین دار لذت می برند، اما گیاهانی مانند قهوه و شکلات برای کاهش رقابت، کافئین تولید کردند. کافئین از رشد گیاهان دیگر جلوگیری می کند – به گیاه کافئین دار اجازه می دهد تا از تمام آب و مواد مغذی موجود در خاک استفاده کند. این برای باغ شما چه معنایی دارد؟ افزودن تفاله قهوه کافئین دار ممکن است مانع رشد گیاهان شما شود.

مزایای باغبانی با تفاله قهوه چیست؟

تفاله‌های قهوه نیتروژن را فراهم می‌کنند، یک ماده کلاسیک در بیشتر کودها. گیاهان برای رشد به نیتروژن نیاز دارند. تفاله‌های قهوه نیز در بین کرم‌ها محبوب هستند، بنابراین اگر در حال ورمی‌کمپوست‌سازی هستید یا سعی در تشویق کرم‌ها دارید، می‌توانند افزودنی عالی باشند. و طبق یک مطالعه، تفاله قهوه می تواند به خاک شما کمک کند تا آب را حفظ کند، به این معنی که شما مجبور به آبیاری مکرر نخواهید بود و می تواند رشد علف های هرز را کاهش دهد. به خاطر داشته باشید که همین مطالعه همچنین کاهش رشد گیاه را به طور کلی نشان داد.

 

دور نگه داشتن آفات

تفاله قهوه همچنین ممکن است از گیاهان شما در برابر آفاتی مانند راب و حلزون محافظت کند. زمین ها ساینده هستند، به این معنی که این آفات دوست ندارند روی آنها بخزند تا به گیاهان خوش طعم شما برسند.

برخی از باغبان ها تفاله قهوه را به عنوان دافع گربه قسم می خورند. اگر اغلب گربه هایی دارید که در گیاهان شما حفاری می کنند یا از باغ شما به عنوان زباله دان استفاده می کنند، ممکن است بخواهید تفاله قهوه را به خاک اضافه کنید.

به خاطر داشته باشید که توانایی قهوه برای محافظت از باغ شما در برابر آفات به طور کامل مورد مطالعه قرار نگرفته است، بنابراین ممکن است برای شما مفید نباشد.

 

چه گیاهانی تفاله قهوه را دوست دارند؟

گیاهانی که تفاله قهوه را دوست دارند عبارتند از رز، زغال اخته، آزالیا، هویج، تربچه، رودودندرون، ادریسی، کلم، زنبق و هولی.

شما باید از استفاده از تفاله قهوه روی گیاهانی مانند گوجه فرنگی، شبدر و یونجه اجتناب کنید. در صورت شک، احتمالاً ایمن‌تر است که تفاله‌های قهوه استفاده شده خود را در سطل کمپوست قرار دهید – یا فهرست ما از سایر موارد استفاده از آنها را بررسی کنید!

تفاله های قهوه در باغ شما: خط آخر

استفاده از تفاله قهوه در باغ شما مزایا و معایب خود را دارد و امیدواریم این مقاله به سوالات شما پاسخ داده باشد. قهوه می تواند مانع رشد گیاهان شود، اما ممکن است برخی از آفات را نیز از بین ببرد. گیاهانی مانند هویج، گل رز، کلم و ادریسیا مانند تفاله قهوه – اما از مصرف آنها بر روی گوجه فرنگی و شبدر خودداری کنید. اگر مطمئن نیستید، سطل کمپوست همیشه مکان خوبی برای تفاله قهوه است! نتیجه نهایی؟ تفاله‌های قهوه برای گیاهان می‌تواند باغ شما را شارژ کند – اما این ترفند فقط روی گیاهان خاصی کار می‌کند.

مطالب مرتبط

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید