لولر چیست؟(Leveller)

0
585

لولر قهوه چیست؟آیا استفاده از لولر قبل از تمپ کردن نیاز است؟

یک باریستا در طول یک شیفت معمولی صدها شات اسپرسو درست میکند. یکی از مهارت های اساسی مورد نیاز یک باریستا برای یک شات مناسب، توزیع و پخش یکنواخت قهوه تازه آسیاب شده در داخل پورتافیلتر است.این کاری است که لولر میتواند انجام دهد.

اگرچه ممکن است این یک کار ابتدایی و پیش پا افتاده به نظر برسد، اما تسلط واقعی برای هر باریستا یکی از سخت ترین آنهاست. این نگرانی در مورد تمپ مداوم و پخش کردن قهوه شما است.

تمپ مداوم قهوه به صورت دستی برای اجرای بی عیب و نقص هر بار بسیار مشکل است. حتی اگر برای تمرین با ترازو وقت صرف کرده باشید، 30 پوند فشار مورد نیاز و حتی بیشتر از آن زمانی که با عجله از پا در می آیید و پشت یک بار شلوغ کار می کنید.

هر باریستایی به شما خواهد گفت که به چیزی نیاز دارید که بتواند قهوه را کمی بهتر از یک تمپر توزیع کند.

حالا من نمی گویم که یک باریستای ماهر نمی تواند به طور یکنواخت یا پیوسته تمپ کند.

ناک باکس چیست؟3 دلیل برای خرید ناک باکس

بیشتر نیاز به یک ابزار توزیع کننده است. که بتواند نتایج یکسانی را بدون توجه به سطح مهارت باریستا یا پاسخ آنها به استرس یک دوره عجله ایجاد کند که در آن شما معمولاً شروع به مشاهده مهارت‌های کوبیدن و تزلزل می‌کنید.

شما فقط به یک خطای کوچک در توزیع و تمپ قهوه نیاز دارید تا به اصطلاح Channeling ایجاد شود. شما آب تحت فشار را مجبور می کنید از مسیری که کمترین مقاومت را دارد از آسیاب های قهوه عبور کند.

توزیع مناسب قهوه
توزیع نامناسب قهوه

آیا پخش مناسب قهوه مهم است؟

channel کردن باعث می شود مقدار کمی از قهوه با آب بیش از حد تماس پیدا کند در حالی که بقیه قهوه کم عصاره می ماند. اقهوه شما، ترش، تلخ و با دهان گس خواهد بود.

حتی باریستا، چه برسد به مشتریان که نمیخواهند این اتفاق بیفتد.

اینجاست که لولر اسپرسو به حذف برخی از ناهماهنگی ها و خطاهای انسانی در هنگام توزیع یکنواخت قهوه در داخل پورتافیلتر کمک می کند.

لولر اسپرسو (معروف به دیستریبیوشن)

لولر قهوه

وظیفه لولر اسپرسو این است که قهوه شما را قبل از اینکه عصاره بگیرید؛صاف می کند. تا به کاهش نواحی با فشار بالا و فشار کم کمک کند. که می تواند؛ منجر به کانالی شدن اسپرسو شود.

احتمالاً پورتافیلتر با پودر خود را در کنار میز ضربه می زنید. ممکن است فکر کنید؛ که قبل از اینکه تمپ کنید؛سطح نسبتاً یکدستی دارید.

متوجه نخواهید شد، اما زمانی که در حال تمپ هستید، تقریباً همیشه بخش خاصی از پاکت قهوه وجود دارد که فشرده‌تر می‌شود و سایر قسمت‌ها به دلیل نحوه توزیع قهوه قبل از تمپ، فشرده‌تر می‌شوند. .

همانطور که قبلاً اشاره کردم، این امر باعث می شود که آب تحت فشار از طریق قسمتی که مقاومت کمتری دارد (قهوه کمتر) راحت ترین راه را پیدا کند که منجر به استخراج بیش از حد قهوه تلخ و نامطلوب می شود.

مفهوم دیستریبیشون قهوه این است که شما سه باله و یک لولر قابل تنظیم دارید، بنابراین وقتی لولر را روی پورتافیلتر خود قرار می دهید و آن را می چرخانید، صاف می شود و به توزیع یکنواخت تمام قهوه در داخل سبد فیلتر کمک میکند

این کار را نمیتوانید با تمپر انجام دهید.

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید