تفاوت قهوه ساز با اسپرسوساز چیست؟

1
847

تفاوت قهوه ساز و اسپرسوساز

برای درک تفاوت بین قهوه ساز و اسپرسوساز، ابتدا باید تفاوت بین قهوه اسپرسو و قهوه را درک کنیم.

تفاوت قهوه با اسپرسو

در نهایت تمام قهوه ها از یک مکان به دست می آیند، دانه قهوه. اما هر نوع دستگاه فرآیند متفاوتی دارد و تجربه قهوه متفاوتی را ایجاد می کند. کدام نوع دستگاه قهوه بهتری ایجاد می کند؟ هدف هر دستگاه تولید بهترین نوشیدنی ممکن است، اما این البته به سلیقه شخصی بستگی دارد.ما در اینجا تفاوت دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز را به صورت کامل بیان میکنیم که بتوانید سلیقه خود را به راحت انتخاب کنید.

 

اسپرسو چیست؟

اسپرسو یک نوشیدنی اصلی ایتالیایی است که اکنون توسط دوستداران قهوه در سراسر جهان پذیرفته شده است. با بیرون آوردن یا بیرون آوردن مقدار کمی آب تقریباً در حال جوش تحت فشار از طریق دانه های ریز آسیاب شده قهوه دم می شود. محصول نهایی به عنوان “شات” شناخته می شود و طعمی غنی و خامه ای دارد. می توان آن را همانطور که هست مصرف کرد یا می توان از آن به عنوان پایه سایر انواع قهوه مانند کاپوچینو، لاته، ماکیاتو، رسترتو یا لانگ بلک استفاده کرد. ساده ترین راه برای تهیه قهوه اسپرسو با دستگاه نسپرسو ساز است.


درباره 7 نوع از محبوب ترین و پرفروش ترین اسپرسو ها بخوانید


 

اسپرسوها قوام بیشتری نسبت به قهوه فیلتر دارند و حاوی سطح بالاتری کافئین هستند. آنها همچنین دارای لایه هایی به نام قلب، بدن و کرم هستند.

 

قلب

قلب لایه پایینی شات اسپرسو است که حاوی ویژگی های تلخ قهوه است. رنگ قلب باید قهوه ای عمیق و پررنگ باشد.

 

بدن

بدنه لایه میانی شات اسپرسو است و به رنگ قهوه ای کاراملی است.

 

خامه

کرم لایه طلایی شیرینی است که روی یک شات اسپرسو قرار می گیرد. این همان جایی است که عطر و برخی از بهترین طعم ها از آن می آید. همچنین بخشی از شات است که به ایجاد هنر قهوه کمک می کند که اغلب در کاپوچینوها و لاته های باریستا دیده می شود.

 

ماشین قهوه ساز چیست؟

آب داغ روی قهوه آسیاب شده ریخته می شود و در آنجا طعم و روغن دانه ها را جذب می کند. سپس به تدریج از طریق یک فیلتر به داخل لیوان یا ظرف زیر می چکد. به همین سادگی. یک گزینه ممتاز برای هر کسی که قهوه‌ساز قهوه‌ساز را ترجیح می‌دهد، دستگاه Nespresso Vertuo است. این توانایی را دارد که حجم بیشتری از قهوه را با کافئین کمتر درست کند.مزیت اضافه شده این دستگاه این است که می تواند برای مواقعی که به نوشیدنی قوی تری نیاز دارید نیز اسپرسو درست کند.

 

تفاوت بین دستگاه های اسپرسو و قهوه ساز

تمام تفاوت در روش دم کردن است!

برشته کردن

دانه های قهوه فیلتر با در نظر گرفتن روش دم کردن برشته می شوند. لوبیاها بسیار سبک تر هستند که اسیدیته لوبیا را حفظ می کند. در مقابل، پودر های اسپرسو معمولاً بسیار تیره‌تر و از نظر طعم غنی‌تر هستند. این باعث ایجاد طعم شدیدی می شود که اسپرسو به آن معروف است و همچنین قدرت قهوه مورد نیاز برای مخلوط کردن با شیر برای ایجاد کاپوچینو و لاته را فراهم می کند.


درباره انواع رست قهوه بیشتر بخوانید.


آسیاب

قهوه سازهای اسپرسو از آسیاب ریز و پودری مانند قهوه استفاده می کنند در حالی که قهوه سازها از آسیاب درشت و غلیظ استفاده می کنند.


درباره آسیاب قهوه بخوانید


دم کردن

آسیاب ریزتر قهوه اسپرسو به این معنی است که دستگاه اسپرسوساز در عرض حدود 30 ثانیه دم کرده و می ریزد. در مقابل، آسیاب درشت‌تر قهوه قطره‌ای به این معنی است که ممکن است مجبور شوید تا ده دقیقه زمان دم بکشید.

14 نوع از بهترین قهوه ها برای انواع فعالیت های روزانه

 

فشار

یک دستگاه اسپرسوساز از فشار بالا استفاده می کند تا آب را در عرض چند ثانیه وارد قهوه کند.ولی قهوه ساز به این دلیل که مثل اسپرسو فشاری ندارند،برای کشیدن آب متکی به جاذبه هستند.

 

قیمت

قهوه ساز به دلیل عملکرد ساده و امکانات محدود تقریباً همیشه گزینه ارزان تری است. اما اگر قهوه ای به سبک باریستا است که به دنبال آن هستید، ارزش سرمایه گذاری روی یک دستگاه اسپرسوساز با کیفیت را دارد.

 

محتوای کافئین

قهوه سازها بین 95 تا 165 میلی گرم کافئین در هر فنجان 225 میلی لیتری تولید می کنند. قهوه را می توان با انتخاب برشته تیره تر یا با افزایش زمان دم کردن، قوی تر کرد. دستگاه های اسپرسوساز بین 375 تا 520 میلی گرم کافئین در هر 225 میلی لیتر تولید می کنند. کپسول های نسپرسو پاسخگوی همه سلیقه ها هستند. کپسول های اصلی هرکدام بین 50 تا 120 میلی گرم و کپسول های Vertuo از 70 تا 150 میلی گرم کافئین برای ریختن اسپرسو دارند.گرن لونگو و بین 170 تا 200 میلی گرم در هر فنجان برای قهوه های ماگ و آلتو متغیر است.

 

کدامشان بهتر است؟

اکثر دوستداران قهوه در سراسر جهان استدلال می کنند که دستگاه های اسپرسو یک تجربه قهوه اصیل تر، غنی تر را ارائه می دهند.دستگاه اسپرسوساز همچنین به شما این امکان را می دهد که انواع مختلفی از قهوه را بسته به روحیه، طعم یا قدرت مورد نظر خود انتخاب کنید. در مقایسه، قهوه سازها یک دستگاه یک کاره هستند و مطمئناً قهوه ضعیف تری تولید خواهند کرد.

حرف آخر

امیدوارم با این مقاله توانسته باشید تفاوت قهوه ساز و اپرسوساز را متوجه شده باشید و نیاز خود را رفع کرده باشید.

۱۰ مدل از بهترین اسپرسوساز خانگی

 

منبع

 

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید