چرا اندازه آسیاب کردن قهوه مهم است؟

0
974
Coffee beans macro on a brown background

چرا اندازه آسیاب کردن قهوه مهم است؟ و از چه چیزی باید استفاده کنید؟

صادقانه بگویم آسیاب کردن بیشترین تاثیر را روی طعم قهوه دارد. شما می توانید بهترین قهوه، بهترین تجهیزات را داشته باشید، اما اگر آسیاب درست نباشد، طعم قهوه در بهترین حالت متوسط ​​خواهد بود.

درشتی آسیاب باید با روش دم کردن مطابقت داشته باشد. به طور کلی، هر چه زمان دم طولانی تر باشد، آسیاب درشت تر است. دم کردن قهوه در کافه حدود 4 دقیقه طول می کشد، آسیاب باید درشت باشد. دم کردن اسپرسو حدود 20-35 ثانیه طول می کشد، آسیاب باید ریز باشد.

آسیاب باید به اندازه کافی خوب باشد تا ذرات یکسان تولید کند. اگر تکه‌های بزرگ و ذرات گرد و غباری وجود داشته باشد، قهوه مزه‌ای بیش از حد بدی می دهد که در نتیجه طعم ناخوشایندی ایجاد می‌کند.

مهم است که قهوه در حین آسیاب گرم نشود، این کار طعم قهوه را قبل از دم کردن می سوزاند و طعمی تلخ می دهد. برای جلوگیری از این به یک آسیاب خوب نیاز دارید.

فواید قهوه تازه آسیاب شده

قهوه پس از آسیاب شدن خیلی سریع عطر خود را از دست می دهد. حتی اگر قهوه در شرایط ایده آل نگهداری شود، یک هفته پس از آسیاب کردن ، بیشتر عطرهای آن از بین می رود.

برای لذت بردن از قهوه عالی هر بار، به شدت توصیه می شود که قهوه خود را درست قبل از دم کردن، آسیاب کنید.

برای خرید انواع اکسسوری قهوه اینجا کلیک کنید.

چرا اندازه آسیاب کردن قهوه مهم است؟ و روش درست دم کردن

اجازه دهید به برخی از انواع اندازه آسیاب اصلی که برای انواع مختلف قهوه وجود دارد بپردازیم.

1. آسیاب فوق العاده درشت (Extra Coarse)

اندازه آسیاب فوق العاده درشت بزرگ ترین ذرات قهوه است. بسیاری از مردم ظاهر قهوه را با دانه های فلفل مقایسه می کنند. هرچه آسیاب درشت تر باشد، طعم تلخ آن کمتر است. قهوه سرد از آسیاب های درشت اضافی استفاده می کند. از آنجایی که فرآیند استخراج زمان قابل توجهی طول می کشد، اندازه آسیاب های درشت اضافی فیلتر کردن را آسان تر می کند.

بهترین  روش های دم کردن:

دم کردن قهوه سرد (به عنوان مثال با استفاده از Filtron یا Toddy Brewer)

قهوه کابوی

2.آسیاب درشت (Coarse)

آسیاب درشت کمی ریزتر از فوق العاده درشت است و شبیه نمک زبر دارد. دانه های قهوه هنوز کاملاً درشت به نظر می رسند و برای روش های فرنچ پرس، پرکولاتور و روش های دم کردن فنجان قهوه استفاده می شوند.

بترین روش های دم کردن:

دم کردن قهوه فرنچ پرس

پرکلاتورها

3.آسیاب نسبتا ​​درشت (Medium Coarse)

به یک پیمانه قهوه نسبتا درشت نگاهی دقیق بیندازید، متوجه خواهید شد که به نظر شکل ماسه است. در حالی که آسیاب‌های درشت و فوق العاده درشت برای خیساندن طولانی ‌تر دم‌ نوش سرد یا فرنچ پرس مورد نیاز است، آسیاب نسبتا درشت ​​برای کافه‌های انفرادی یا قطره چکان‌های هوشمندی که به زمان استخراج کمتری نیاز دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.

4.آسیاب متوسط (Medium Grind)

تنظیمات آسیاب متوسط ​​همان چیزی است که بسیاری از کافی شاپ ها برای یک فنجان قهوه قطره ای معمولی استفاده می کنند. شکل آن بسیار شبیه به نمک دریا است.

بهترین  روش های دم کردن:

قهوه سازهای قطره ای ته صاف

قهوه سازهای مخروطی شکل

Aeropress (با 3+ دقیقه زمان دم کردن)

برای خرید اسپرسوساز با قیمت مناسب اینجا کلبک کنید

5.آسیاب متوسط ​​ریز (Medium-Fine Grind)

اندازه آسیاب ریز متوسط ​​یک محیط شاد بین اندازه های مورد نیاز برای قهوه قطره ای و اسپرسو است. اکثر مردم از این اندازه برای ریختن روی قهوه استفاده می کنند. با این حال، یک ریز متوسط ​​می تواند با موفقیت برای هر سه گونه استفاده شود.

بهترین روش دم کردن:

Aeropress (با زمان دم کردن 2-3 دقیقه)

6. آسیاب ریز (Fine Grind)

رایج ترین اندازه آسیاب که با آن روبرو خواهید شد. وقتی قهوه از قبل آسیاب شده خریداری می کنید، معمولاً اندازه آسیاب خوبی دارد (مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد). از نظر شکلی، کمی ریزتر از نمک خوراکی است.

بهترین روش های دم کردن:

دم کردن اسپرسو (با دستگاه یا بدون دستگاه)

Aeropress (با زمان دم کردن 1-2 دقیقه)

اسپرسو اجاق گاز (موکاپات)

7. فوق العاده ریز (Extra Fine)

شما به ندرت از آسیاب ریز اضافی استفاده می کنید و برای رسیدن به آسیاب خوب و ثابتی مانند این به یک آسیاب قهوه ترک نیاز دارید. از نظر بافت شبیه آرد یا پودر است.

بهترین روش دم کردن:

ایبریک (قهوه ترکی)

برای خرید انواع آسیاب با قیمت مناسب اینجا کلیک کنید.

مطالب مرتبط:

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید