رابطه بین قهوه و کرونا

2
627

رابطه بین قهوه و کرونا

بیش از سه سال از اولین گزارش ویروس کرونا می گذرد. و هم پزشکان و هم محققان زمان بیشتری داشته اند. تا نه تنها بفهمند چه چیزی باعث بروز این ویروس می شود. بلکه چه چیزی به ما کمک می کند تا سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم. تا بدنمان به حالت طبیعی برسد. و به نظر می رسد که تنها چیزی که به سیستم ایمنی ما کمک می کند تا بتواند بهتر با COVID-19 مقابله کند، چیزی نیست جز نوشیدنی که صبح خود را با آن شروع می کنیم. – فنجان های قهوه.

طبق مطالعه ای که توسط دانشگاه نورث وسترن انجام شد، حداقل یک فنجان قهوه در روز می تواند خطر ابتلا به کرونا را تا 10 درصد کاهش دهد. بنابراین می توان گفت قهوه و کرونا رابظه مستقیمی دارند.  مانند خوردن بیش از نیم وعده (به طور دقیق 0.67 وعده) سبزیجات پخته یا خام – به استثنای سیب زمینی. اما اگر گوشت فرآوری شده مصرف می کنید، فقط 0.43 وعده برای افزایش خطر ابتلا به COVID-19 کافی است. این تحقیق بر روی افرادی متمرکز بود که تست کرونای آنها مثبت بود.

قهوه، سبزیجات و ایمنی COVID-19

مریلین کورنلیس، دانشیار پزشکی پیشگیرانه دانشگاه نورث وسترن، که بخشی از تیم تحقیقاتی بود، فکر نمی کرد این کافئین است که قهوه را به یک تیرکمان جادویی در برابر کووید تبدیل می کند. از طرف دیگر، این می تواند ترکیبات دیگر قهوه باشد که منحصر به فرد هستند و آن را از چای متمایز می کنند. به عنوان مثال، چای اغلب سرشار از فلاونوئیدها (flavonoids) است. در حالی که در قهوه، پلی فنول ها (polyphenols)  بیشتر است، به ویژه اسید کلروژنیک (chlorogenic)، که در واقع یک ترکیب نسبتا منحصر به فرد است. قهوه در بیماری‌های دیگری که به کووید-19 مرتبط نیستند دخیل بوده است، اما ممکن است این رابطه را نیز ایجاد کند.» او به WebMD توضیح داد.

آنچه نشان می دهد، اهمیت تغذیه خوب در ایجاد مقاومت در برابر بیماری های جدی مانند کووید است. کورنلیس گفت: “تغذیه فرد بر ایمنی بدن تاثیر می گذارد.”و سیستم ایمنی نقش کلیدی در حساسیت و پاسخ فرد به بیماری های عفونی، از جمله COVID-19 ایفا می کند” (از طریق دانشگاه نورث وسترن).

دکتر کارن استودر، که سرپرستی برنامه دستیاری پزشکی پیشگیرانه در دانشگاه لوما لیندا کالیفرنیا را بر عهده دارد، با این موضوع موافق است، و خاطرنشان می‌کند: «مزایای یک غذای کامل، رژیم غذایی گیاهی – که بیشتر میوه‌ها و سبزیجات و غلات است – از شما در برابر بسیاری محافظت می‌کند. این موضوع هیجان‌انگیز است، زیرا به نظر می‌رسد برای بیماری‌های عفونی مانند COVID-19 نیز صادق است” (از طریق Health News Tribune).

منبع

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید