8 فواید اصلی نوشیدن اسپرسو برای سلامتی

1
821

،نوشیدن اسپرسو به تنهایی برای سلامتی بدن مزایای زیادی دارد ولی آن چیزی که بیشتر مشتریان به دنبال آن اند شادابی صبحگاهی و مبارزه با خواب آلودگی است در این مقاله ما هشت فواید سلامتی بر پایه علم نوشیدن اسپرسو را مورد بحث قرار می‌دهیم.

اسپرسو یک ماده کافئین دار در بیشتر نوشیدنی های برپایه قهوه ای است که اکثر مردم دنیا دوست دارند، مانند لاته، کاپوچینو و موکا و….

1.در روند کاهش وزن شما کمک می کند

کارشناسان سلامت در Healthline.com توضیح می‌دهند که کافئین موجود در اسپرسو باعث افزایش اپی نفرین و نوراپی نفرین می‌شود، دو هورمونی که به سلول‌های شما هشدار می‌دهند که زمان تجزیه چربی برای انرژی فرا رسیده است حتی مصرف معمولی کافئین مانند روزانه یک شات اسپرسو در روز می تواند متابولیسم شما را افزایش داده و مدت طولانی پس از اتمام نوشیدنی خود آن را بالا نگه دارد. توضیحات بیشتر…

با این حال، جادوی کاهش وزن برای مصرف کنندگان اسپرسو در اینجا به پایان نمی رسد! طبق گفته کلینیک مایو، کافئین همچنین به عنوان یک سرکوب کننده طبیعی اشتها عمل می کند، به این معنی که در زمانی که کافئین هنوز در بدن شما وجود دارد، میل کمتر و شدیدتری به خوردن خواهید داشت.

2.خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و احساس بهتری به شما می دهد

بیشتر مصرف کنندگان گزارش می دهند که بعد از مصرف چند شات اسپرسو در صبح باعث احساس مثبت و انگیزه بیشتری می شود و این فواید ذهنی نیز توسط تحقیقات گسترده تایید شده است.

Psychology Today توضیح می دهد که کافئین موجود در اسپرسو می تواند به مبارزه با افسردگی و تقویت خلق و خوی شما کمک کند. مولکول های کافئین به گیرنده های دوپامین در مغز شما متصل می شوند و آنها را موثرتر می کنند. از آنجایی که دوپامین یک انتقال دهنده عصبی است که با احساسات و پاداش های کلی مرتبط است. کافئین به طور طبیعی به شما احساس انگیزه و مثبت می دهد. این منبع تا آنجا پیش می رود که می گوید کافئین به دلیل همین اثرات در واقع می تواند به مبارزه با افسردگی کمک کند.

برای خرید اسپرسوساز با قیمت مناسب اینجا کلیک کنید.

3.تمرکز و توجه شما را افزایش می دهد

اگر اهل مصرف اسپرسو هستید، احتمالا متوجه می شوید که بعد از نوشیدنی اسپرسوی مورد علاقه خود بیدارتر و هوشیارتر می شوید. این به این دلیل است که کافئین چگونه با بدن شما تعامل می کند و بر سطح هورمون شما تأثیر می گذارد.

کافئین یک محرک است، به این معنی که فعالیت مغز را تا حدودی افزایش می دهد. این مقاله تحقیقاتی که در کتابخانه آنلاین تحقیقات علمی Wiley منتشر شده است، توضیح می‌دهد که چرا قهوه ما را از خواب بیدار می‌کند و توجه ما را بیشتر می‌کند. تجمع انتقال دهنده عصبی، آدنوزین، در بدن اغلب یکی از محرک های خواب آلودگی و خواب آلودگی است و کافئین به طور طبیعی اثرات این انتقال دهنده عصبی را مسدود می کند. این بازداری منجر به احساس بیداری می شود، می تواند توانایی شما را برای تمرکز و تمرکز افزایش دهد و به شما کمک می کند تا توجه بیشتری داشته باشید.

4.می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد

در میان بسیاری از فواید کافئین، یکی از قانع‌کننده‌ترین آنها، توانایی آن در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مهم است که یکی از آنها دیابت نوع 2 است.

یک مقاله تحقیقاتی منتشر شده در مجله پزشکی، Diabetologia، خاطرنشان می کند که افرادی که به طور روزانه کافئین مصرف می کنند تا 40 درصد کمتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دارند. استدلال نامشخص است، اما همبستگی آنقدر قوی است که بین مصرف کافئین و کاهش خطر ابتلا به این بیماری ارتباط برقرار کند، و این برای ما به اندازه کافی خوب است!

5.آنتی اکسیدان های سالم را فراهم می کند

“آنتی اکسیدان ها” با توجه به فواید سلامتی مرتبط با آن، سال هاست در جامعه بهداشتی یک کلمه رایج بوده است و مصرف کنندگان اسپرسو از دوز زیادی از این ترکیبات با هر بار مصرف آن لذت می برند.

مقالات بهداشتی در کلینیک مایو توضیح می دهند که به عنوان بخشی از رژیم غذایی ما فرآیندهای متابولیک روزانه، رادیکال های آزاد به طور طبیعی در بدن ما تجمع می یابند. آنها به اینکه رادیکال های آزاد با نگرانی های بهداشتی متعددی از جمله سرطان ارتباط نزدیکی دارند اشاره می کنند همچنین به آنتی اکسیدان ها برای از بین بردن رادیکال های آزاد کمک می کنند و از آنجایی که اسپرسو منبع عالی آنتی اکسیدان است، لذت بردن از نوشیدنی های اسپرسو به صورت روزانه می تواند به شما در کاهش خطر بیماری های مرتبط با این ترکیبات کمک کند.

6.می تواند عمر شما را افزایش دهد

درست است: اسپرسو می تواند به عمر طولانی تر منجر شود! به خصوص به دلیل برخی ادعاهای سلامتی که چندین دهه پیش در مورد اینکه چگونه کافئین می تواند فشار خون و کلسترول را افزایش دهد، اما تحقیقات جدیدتر نشان می دهد که مصرف کنندگان اسپرسو معمولاً عمر طولانی تری نسبت به کسانی دارند که اصلاً کافئین مصرف نمی کنند.

در واقع، این مقاله از Healthline.com نشان می دهد که نوشیدن اسپرسو به صورت روزانه می تواند به افزایش عمر شما 12 تا 15 درصد کمک کند! اما زیاد روی در مصرف اثر منفی دارد.

برای خرید اکسسوری اسپرسوساز اینجا کلیک کنید

7.برای عملکرد بدنی شما مفید است

احتمالاً تأثیرات مثبت اسپرسو را فهمیده اید، اما در مورد اثرات فیزیکی آن چطور؟ دلیلی وجود دارد که ورزشکاران قبل از تمرین قهوه سیاه می نوشند: این قهوه به طور ایمن عملکرد آنها را افزایش می دهد.

این مقاله تحقیقاتی که در کتابخانه ملی پزشکی یافت شده است، این واقعیت را دوباره تقویت می‌کند که کافئین ترشح آدرنالین و نورآدرنالین را در بدن شما افزایش می‌دهد و این دو هورمون با افزایش استقامت، افزایش ضربان قلب و افزایش هوشیاری مرتبط هستند. می تواند به فعالیت بدنی کمک کند. همه اینها ناگفته نماند که مزایای ذهنی که قبلاً مورد بحث قرار گرفت به شما کمک می کند بیشتر روی کار فیزیکی خود تمرکز کنید.

8.ممکن است خطر ابتلا به بیماری های روانی را کاهش دهد

کافئین قهوه در کوتاه مدت تأثیر مثبتی بر سلامت ذهنی شما دارد. می تواند خلق و خوی، احساسات انگیزه و مثبت اندیشی شما را تقویت کند و تمرکز را افزایش دهد.

مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد که مصرف کافئین در دوز های کم که به طور مزمن تجویز می شود در مدل های تجربی مختلف نشان داده شده که مصرف کافئین در برابر تخریب عصبی در بیماری آلزایمر محافظت کننده است.

اگر در مورد تمام این فواید شگفت انگیز برای سلامتی صحبت کنیم و برخی از معایب مصرف منظم اسپرسو را ذکر نکنیم، غافل خواهیم شد.

آیا اسپرسو ضرر دارد؟

افزایش کلسترول

اسپرسو به دلیل دو ترکیب موجود در اسپرسو، کافستول و کاهوول، می تواند منجر به افزایش کلسترول LDL شود. کارشناسان سلامت در Healthline.com توضیح می دهند که این دو ترکیب می توانند باعث افزایش سطح کلسترول شوند. همچنین کسانی که از قبل کلسترول بالایی دارند ممکن است بخواهند مصرف اسپرسو خود را به طور کامل متوقف کنند یا حداقل آن را کاهش دهند.

افزایش چربی و قند

در حالی که اسپرسو کالری بسیار کمی دارد و حاوی چربی یا شکر نیست، بسیاری از نوشیدنی‌های اسپرسو مانند لاته، کافه آو لایت و کاپوچینو با شیر پرچرب یا حتی خامه یا شکر تهیه می‌شوند که این می‌تواند مقدار زیادی چربی به آن اضافه و منجر به افزایش وزن و عوارض مربوط به آن شود.

منبع

مطالب مرتبط

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید