دستگاه نسپرسو چگونه کار می کند؟

1
989

برای درک واقعی اینکه دستگاه نسپرسو چگونه کار می کند؟ باید کمی عمیق‌تر بگردید. در حین بررسی آنچه در زیر آن نمای بیرونی براق اتفاق می افتد، با ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

دم کردن نوشیدنی نسپرسو می تواند آسان تر باشد. کپسول را وارد کنید، اندازه نوشیدنی خود را انتخاب کنید و اجازه دهید دستگاه بقیه کارها را انجام دهد.

هر دستگاه اسپرسوساز نسپرسو اورجینال طراحی و پیکربندی منحصر به فردی دارد، اما در بیشتر موارد، همه آنها به یک شکل کار می کنند.

با این سری از دستگاه های اسپرسوساز نسپرسو، یک کپسول سازگار را وارد کرده و دستگاه را می بندید. دستگاه سه بار در سمت بالا سوراخ ایجاد می کند. وقتی اندازه نوشیدنی خود را انتخاب می کنید، دستگاه قهوه ساز مقدار صحیح آب را از مخزن آب به کپسول پمپ می کند.

برای خرید انواع اکسسوری اسپرسوساز اینجا کلیک کنید.

آب گرم شده تحت فشار بالا به داخل کپسول پمپ می شود تا جایی که قسمت پهن و پوشیده از فویل کپسول ترکیده و اسپرسوی غنی و خامه ای آزاد می کند. فیلتر داخل کپسول تضمین می‌کند که تفاله‌های قهوه وارد فنجان قهوه شما نشود.

تمیز کردن آن نیز حتی ساده تر است. هنگامی که دستگاه نسپرسو را برای قرار دادن یک کپسول جدید باز می کنید، دستگاه قهوه ساز به طور خودکار کپسول استفاده شده را به سطل زباله داخلی می ریزد.

VertuoLine: جادوی نیروی گریز از مرکز

ممکن است غیرممکن به نظر برسد، اما نسپرسو موفق شده است که کار کردن با دستگاه‌های نسپرسو VertuoLine جدید خود را آسان‌تر کند. چگونه؟ بگذار توضیح بدهیم.

با این دستگاه اسپرسوساز نسپرسو، حتی نیازی به فشار دادن دکمه ای برای انتخاب اندازه نوشیدنی خود ندارید. در عوض، هر کپسول Vertuo دارای یک بارکد است. وقتی کپسول را وارد می‌کنید و دستگاه را می‌بندید، بارکد را می‌خواند و دم‌آور به‌طور خودکار پارامترهای دم کردن آن قهوه خاص را بهینه می‌کند.

برای خرید نسپرسوساز بلمیو مدل براویسیما کلیک کنید.

منظورم این نیست که فقط حجم آب را برای یک اندازه نوشیدنی خاص تنظیم می کند. همچنین دمای دم کردن و سرعت جریان را تغییر می دهد، که کارشناسان معتقدند بسته به نوع برشته شدن باید متفاوت باشد .

آب گرمتر همیشه بهترین نیست. آنچه ما می خواهیم آب در محدوده دمایی ایده آل برای سطح برشته شدن قهوه ای است که در حال دم کردن هستیم.

بنابراین، هر چه داغ تر، بهتر است؟ نه واقعا. و Nespresso آن را می داند.

برای خرید اسپرسوساز با قیمت مناسب اینجا کلیک کنید

فرآیند استخراج Vertuo نیز کاملاً با سیستم مبتنی بر فشار خط اصلی Nespresso Line متفاوت است، واقعیتی که بلافاصله از اشکال مختلف کپسول مشخص است. در حالی که کپسول های اورجینال لاین نسپرسو شبیه فنجان های کوچک هستند، غلاف های نسپرسو Vertuo گنبدی شکل هستند.

در حین دم کردن، این خط قهوه ساز برند نسپرسو آب داغ را به بالای صاف کپسول تزریق می کند. سپس غلاف با سرعت 7000 دور در دقیقه چرخانده می شود تا آب و دانه های آسیاب شده قهوه به طور کامل تزریق شود. سپس از طریق نیروی گریز از مرکز از طریق یک سری سوراخ ها در اطراف لبه کپسول به بیرون جریان می یابد.

این فناوری که نسپرسو آن را “سانتریفیوژ” می نامد، در این ویدئو به خوبی نشان داده شده است

با سیستم سانتریفیوژ، می توانید قهوه های بزرگتر تا 14 اونس درست کنید و نوشیدنی شما لایه ضخیم تری از کرم خواهد داشت.

خب! اکنون می دانید که در دستگاه نسپرسو شما چه چیزی وجود دارد و واقعاً در داخل آن چه می گذرد. این یک گواهی واقعی برای فناوری است که زندگی ما را درست بهبود می بخشد. استفاده از دستگاه‌های آن‌ها آنقدر آسان است که حتی نیازی به درک نیروهای گریز از مرکز برای قرار دادن کپسول‌های قهوه و لذت بردن از یک اسپرسوی خوشمزه یا یک فنجان قهوه خوب ندارید.

برای خرید اسپرسوساز بلمیو مدل براویسیما اینجا کلیک کنید.

مطالب مرتبط

منبع

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید