سیروپ چیست؟ 3 چیز مهم که باید در مورد سیروپ ها بدانید

2
758

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که سیروپ چیست و چه استفاده هایی دارد سیروپ یک نوع شربت یا شهد بوده که غلظت زیادی دارد و از دو ماده اصلی ساخته می شود . اول و به صورت کلاسیک فقط شکر و آب بود که با هم جوشانده می شد و سیروپ را تشکیل می داد . بعدها طعم دهنده هایی به این ساختار اضافه شد. طعم دهنده هایی مانند بلوبری ، افرا ،وانیل ،کارامل،شکلات، توت فرنگی و خیلی از طعم دهنده های دیگر که موجب شد سیروپ امروزی متولد شود.

1.کاربرد سیروپ چیست؟

در حقیقت شکر به راحتی درون مایعات سرد حل نمی شود بنابراین ما از این سیروپ ها استفاده می کنیم به این دلیل که حالت مایع دارند و به راحتی با مایعات دیگر حل می شوند و نوشیدنی یکنواختی را به ما ارائه می دهند. این طعم دهنده ها به خصوص افرا ، کارامل و وانیل کاربرد فراوانی دارند  ما در زیر به بررسی کاربرد هر کدام به صورت جداگانه و جزئی می پردازیم و به شما می گوییم که هر کدام در کجا ها بیشتر استفاده می شوند.

سیروپ کارامل

غلظت عجیبی دارد. پرکاربرد است و عطر آن می تواند هر نوشیدنی ساده ای را بدون لطمه زدن به طبیعتش به یک نوشیدنی دلچسب تبدیل کند. همچنین شیرین و دلپذیر است و با بستنی و شیر اعجاز می کند.

َشربت (سیروپ) کارامل چیست؟ طرز تهیه سیروپ کارامل

سیروپ افرا

این طعم دهنده  از بهترین های موجود در بازار است ،طعم دهنده افرا مناسب برای تهیه انواع نوشیدنی های سرد و قابل استفاده در تهیه و تزیین انواع نوشیدنی های کافه ای و بستنی ها و تهیه انواع اسموتی و پودینگ می باشد.

شربت (سیروپ) افرا چیست طرز تهیه سیروپ افرا

سیروپ وانیل

این محصول  غلظت ، طعم و گیرایش مناسبی دارد،  در کیک ، کلوچه، شیک ها و کوکتل ها فراوان استفاده می شود و برای انواع نوشیدنی های گرم و سرد مناسب است.

شربت (سیروپ) وانیل چیست

2.طرز استفاده از سیروپ

موهیتو

مواد مورد نیاز

  • نعناع 8 برگ
  • 3 / 4 اونس  آب
  • 1 1 / 4 اونس  سیروپ هندوانه
  • 3 اونس نوشیدنی گازدار لیمو
  • نعناع ، هندوانه برای تزیین
  • یخ

دستورالعمل

  1. تمام مواد را به جز نوشیدنی گازدار در شیکر ریخته و با هم ترکیب کنید.
  2. حال سری یا کلاه شیکر را ببندید و مواد داخل آن را خوب تکان دهید.
  3. در مرحله بعد مواد را داخل لیوان سرو بریزید و یخ را به آن اضافه کنید.
  4. در آخر نوشیدنی گازدار را روی بقیه مواد خالی کنید.

لیموناد

مواد مورد نیاز

  • یخ
  • 3 / 4 اونس سیروپ شاه توت
  • 1 / 2 اونس سیروپ هندوانه
  • 7 اونس آبلیمو
  • توت سیاه و نعنا ، برای تزیین

دستورالعمل

  1. لیوان سرو خود را با یخ پر کنید.
  2. سیروپ شاه توت ، هندوانه و آبلیمو را در لیوان بریزید.
  3. این مواد را خوب هم بزنید یا از لیوان سرو به لیوان دیگر منتقل کنید و برگردانید تا مواد به خوبی با هم مخلوط شوند.
  4. در آخر از توت و نعناع برای تزیین آن استفاده کنید.

3.انواع سیروپ

سیروپ مونین چیست

سیروپ مونین از جمله طعم دهنده هایی است که به دلیل کیفیت و طعم مناسبش در سراسر جهان شناخته شده می باشد این نام تجاری فاقد رنگ افزودنی و مواد نگهدارنده بوده و همچنین برای گیاهخواران مناسب است. شربت مونین فقط با استفاده از میوه های طبیعی ، ادویه جات ، قند و آب تهیه می شود. همچنین این طعم دهنده گزینه مناسبی برای کافه ها و کافی شاپ ها در سراسر جهان است.

همه شربت های مونین دارای طعمی غنی ، واقعی هستند مونین یک مارک محبوب برای استفاده در نوشیدنی های مختلط است. شربت های مونین دارای استاندارد لازم برای تهیه کوکتل های خوشمزه ، قهوه های طعم دار و حتی دسر هستند.

سیروپ مونین

ویژگی های محصول

  1. ماندگاری 18 ماهه
  2. چند منظوره (لاته ، کوکتل ، چای ،میلک شیک )
  3. ساده و کاربردی
  4. کالری کم

سیروپ فو چیست

طعم دهنده فو یک محصول مناسب برای استفاده در نوشیدنی های گرم و سرد می باشد .تولید اولین محصولات ،هم در ترکیه و هم در بازار بین المللی شیرینی و نوشیدنی و همچنین در بخش مواد غذایی از ماموریت های این شرکت است. این شرکت در این چندسال با استفاده از قیمت های مرغوب،ایجاد محصولات با ارزش ، وفاداری  و توسعه مفاهیم جدید برای هر محصول بدون تقلید از مارک های کشورهای دیگر این ماموریت را به خوبی انجام داده است.

سیروپ برند فو و ویژگی هایی که دارد

سیروپ های فو تنوع بسیار گسترده ای دارند و طعم دهنده هایی با تنوع مختلف و مناسب برای تهیه ی نوشیدنی های سرد و گرم در کافی شاپ هستند. این شرکت توانسته فعالیت خود را با  استفاده از نوآوری ها حفظ کند.

ویژگی های محصول

  1. طعمی بسیار نزدیک به میوه های طبیعی دارند.
  2.  بدون شیرین کننده های مصنوعی عرضه می شوند.
  3.  ماندگاری بالای عطر و طعم در گذر زمان .

مطالب مرتبط

 

منبع

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید