خرید لپ تاپ ارزان

0
403

 

ویژگی‌ لپ تاپ ارزان

مهم‌ترین ویژگی یک لپ تاپ اقتصادی، قیمت آن است. اولویت ما در انتخاب لپ تاپ اقتصادی و قرار دادن آن‌ها در این دسته بندی، قیمت مناسب آن‌ها بوده است. به طور کلی لپ تاپ‌هایی تا بازه 25 میلیون تومان در گروه لپ تاپ ارزان قیمت قرار می‌گیرند. مرحله بعد انتخاب سخت افزار لپ تاپ اقتصادی است، سخت افزار این گروه از لپ تاپ‌ها قدرت زیادی نداشته و برای اجرای بازی‌های رده بالا مناسبی نیستند.

 

 

این گروه از لپ تاپ‌ها می‌توانند برخی نرم افزارهای سنگین مانند فتوشاپ را اجرا کنند اما در زمان اجرا به قدر کافی روان عمل نخواهند کرد. اجرای روان بازی‌ها و نرم افزارهای سنگین به کارت گرافیک مجزا و پردازنده قدرتمند نیاز دارد.

نکات خرید لپ تاپ ارزان

سوال مهم بعدی این است که در انتخاب بهترین لپ تاپ اقتصادی و ارزان قیمت باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟ انتخاب بهترین لپ تاپ ارزان به نیاز شما گره خورده است. طیف گسترده لپ تاپ‌ اقتصادی در بازار بسیاری از کاربران را گیج می‌کند، پیشنهاد ما به شما این است که بودجه مورد نظر خود را مشخص کرده و سپس در آن دسته بندی قیمت چند لپ تاپ را با یکدیگر مقایسه کنید.

 

 

نکات مهم در خرید لپ تاپ ارزان قیمت را از پردازنده و کارت گرافیک شروع می‌کنیم. ارزان‌ترین لپ تاپ‌های موجود در بازار به پردازنده‌های اینتل سلرون و در نهایت Core i3 محدود می‌شوند.

 

در ادامه به حافظه رم و فضای ذخیره سازی دقت کنید، اکثر لپ تاپ‌های اقتصادی از حافظه HDD استفاده می‌کنند که قابلیت ارتقای آن به حافظه SSD وجود دارد. با یک پله افزایش قیمت، برخی از مدل‌ها حافظه ترکیبی HDD و SSD را در دسترس شما قرار می‌دهند تا سرعت و فضای کافی را با هم داشته باشید. در زمان خرید لپ تاپ با کارشناسان آی تی هوم تماس بگیرید و از قابلیت ارتقای حافظه رم و فضای ذخیره سازی مطمئن شوید.

سوالات متداول

آیا لپ تاپ ارزان برای کارهای سنگین مناسب است؟

انواع لپ تاپ ارزان با هدف قیمت کم تولید می‌شوند. در لپ تاپ‌های ارزان قیمت از سخت افزار ضعیف استفاده شده است. سخت افزار استفاده شده در این گروه از لپ تاپ‌ها برای کارهای روزمره مانند وب گردی، تماشای فیلم و اجرای بازی‌های ابتدایی مناسب است.

آیا لپ تاپ ارزان و ارزان برای بازی مناسب است؟

لپ تاپ ارزان برای اجرای بازی‌های سنگین و گرافیکی مناسب نیست. در صورتی که لپ تاپ ارزان مورد نظر شما گرافیک مجزا داشته باشد می‌توانید بازی‌های سبک و کم حجم را اجرا کرده و از آن لذت ببرید.

حافظه رم لپ تاپ ارزان چه مقدار است؟

همانطور که گفته شد سخت افزار لپ تاپ‌های ارزان ساده بوده و حافظه رم آن‌ها بین 4 تا 6 میلیون تومان است.

مدت زمان ماندگاری باتری در لپ تاپ های ارزان به چه صورت می‌باشد؟

در این باتری‌ها از تکنولوژی سوپر باتری استفاده شده است. در لپ تاپ های اقتصادی چون معمولا برای کارهای روزمره و عادی استفاده می‌شود میزان ماندگاری باتری بالا است.

 

نوع کاربری لپ تاپ

اولین مورد از نکاتی که باید برای خود مشخص کنید نوع کاربری است که لازم است انتخاب کنید. از مهم‌ترین کاربری‌ها می‌توان به اداری و خانگی، فنی، مهندسی و گیمینگ اشاره کرد.

 

لپ تاپ ارزان اداری و خانگی

اگر قصد خرید لپ تاپ ارزان و نو با قابلیت‌های حداقلی هستید، لپ‌تاپ‌های اداری و خانگی یکی از گزینه‌های اقتصادی موجود در بازار هستند.  لپ تاپ های اداری و خانگی به دلیل اینکه کار زیادی انجام نمی‌دهند معمولا در دسته متوسط ​​تا پایین قرار می‌گیرند. حداکثر کار انجام شده با لپ تاپ‌های اداری مربوط به جستجو، گشت و گذار در وب، تماشای فیلم و کار با برنامه‌هایی مانند آفیس است که هیچ کدام به سخت افزار قدرتمند نیاز ندارند.

 

 

یکی از ویژگی‌های مهم لپ تاپ های اداری وجود یک صفحه کلید استاندارد خوب است زیرا کارمندان و حسابداران بیشترین استفاده را از صفحه کلید دارند. یک لپ تاپ اداری خوب دارای صفحه کلید مناسب، صفحه کلید عددی و صفحه نمایش استاندارد است.

لزوم داشتن صفحه نمایش با اندازه مناسب و کیفیت خوب به این دلیل است که افراد در کسب و کار اداری زمان زیادی را صرف خیره شدن به صفحه نمایش می‌کنند، بنابراین استاندارد و کیفیت این قطعه برای حفظ سلامت این افراد ضروری است.

لپ تاپ ارزان فنی

 

 

تفاوت زیادی بین لپ تاپ اداری و لپ تاپ فنی وجود ندارد. اما دو چیز باعث تفاوت این دو مدل لپ تاپ شده است. لپ تاپ‌های مهندسی باید بتوانند نرم افزارهایی مانند اتوکد و تری دی مکس را اجرا کنند، بنابراین به پردازنده قوی‌تر و رم بیشتری نیاز دارند.

 

پردازنده و رم لپ تاپ ارزان

 

 

انتخاب پردازنده (CPU)، رم (RAM) ارتباط مستقیمی با نیاز شما دارد. به طور مثال دانشجویان رشته‌های انسانی با نرم‌افزار‌های سنگین مثل اتوکد سر‌وکار ندارند در نتیجه انتخاب یک لپ تاپ با پردازنده و رم پایین‌تر برایشان مشکلی ایجاد نمی‌کند اما در مقابل اگر دانشجو‌های رشته معماری و مهندسی لپ تاپی با رم ۴ گیگ انتخاب کنند احتمالاً در آینده با مشکل مواجه می‌شوند.

 

 

کارت گرافیک لپ تاپ ارزان

گرافیک یکپارچه‌ای که خود پردازنده‌ها دارند برای کار معمولی با فتوشاپ و پریمیر یا بازی‌های سبک جوابگو است، اما اگر روزی قصد داشته باشید با لپ تاپ خود کار‌های گرافیکی سنگین انجام دهید باید به فکر خرید لپ تاپ ارزان گیمینگ با کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA یا AMD باشید..

 

 

اضافه شدن کارت گرافیک به لپ تاپ‌ها قیمت آن‌ها را نجومی بالا می‌برد در نتیجه یکی از فاکتور‌های بسیار مهم در انتخاب لپ تاپ است. اگر خیلی به کارت گرافیک قوی نیاز ندارید می‌توانید سرمایه خود را روی سایر قطعات مثل پردازنده و رم بگذارید تا سرعت و قدرت بیشتری دریافت کنید.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید