بررسی و مشخصات لپ تاپ

0
336

 

لپ تاپ چیست؟

یک دستگاه قابل حمل است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به محل ثابت، کارهای خود را انجام دهید. با توجه به پردازشگر قدرتمند، حافظه بیشتر و کارت گرافیک قوی، لپ تاپ های امروزی بهترین عملکرد را برای انجام کارهای شما فراهم می کنند. این دستگاه ها برای استفاده در محیط های مختلف طراحی شده اند و می توانند در تمامی زمینه های کاری، از جمله برنامه نویسی، طراحی گرافیک، ویدئوگرافی، بازی های رایانه ای و غیره مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به پورت های متعدد و امکانات بی سیم، لپ تاپ ها به شما امکان اتصال به اینترنت و دستگاه های دیگر را نیز می دهند.

 

 

خرید لپ تاپ به یک مبادله‌ی تجاری تبدیل شده است و شما قبل از آن، علاوه بر انداختن نگاهی به قیمت لپ تاپ، باید موارد مناسب و کلیدی خودتان را نیز در آن‌ها مشخص کنید.

 

همه‌ی این موارد، عواملی هستند که شما برای خرید یک لپ تاپ مناسب به آن‌ها نیاز دارید تا در نهایت بتوانید لپ تاپ خاص و مناسب خود را پیدا کنید. اوضاع خیلی سریع تغییر پیدا می‌کند و آن‌چیزی که برای یک شخص مناسب است، شاید برای دیگری مناسب نباشد. لپ تاپ‌های متنوعی از برندهایی همچون ایسوس (Asus)، ایسر (Acer)، لنوو (Lenovo)، ای دیتا (Adata) و غیره در بازار وجود دارد که هرکدام دارای مشخصات فنی، نقاط قوت و ضعف مخصوص به‌خودشان هستند.

 

ما قصد داریم که مهم‌ترین نکات در زمینه خرید لپ تاپ را به شما به اشتراک بگذاریم تا یک تصمیم درست داشته باشید. شما در ادامه خواهید فهمید که چه لپ تاپی مناسب شما است و به چه فاکتورهایی باید اهمیت بدهید.

 

فاکتورهای مهم در خرید لپ تاپ

طراحی اولین چیزی است که احتمالا هر کاربری حتی قبل از قیمت لپ تاپ به آن توجه دارد. طراحی و زیبایی یک محصول باید به دل خریدار بنشیند و برندهای یاد شده نیز در این سال‌ها بیش از پیش به آن اهمیت می‌دهند. در مرحله‌ی بعدی، این مشخصات فنی هر لپ تاپ است که بازه‌ی گسترده‌ای دارد و ارزان‌ترین و گران‌ترین لپ تاپ‌های حال حاضر بازار را تشکیل می‌دهد. یک لپ تاپ گران قیمت، معمولا لپ تاپی است که برای گیمینگ ساخته شده است و گیمرهای حرفه‌ای می‌توانند سنگین‌ترین بازی‌های AAA روز دنیا را با آن اجرا کنند.

 

 

اگر بخواهیم به نمونه‌ای اشاره کنیم، لپ تاپ ایسوس ۱۵ اینچی مدل GX550LWS یکی از همین موارد است که با داشتن پردازنده Core i7، حافظه رم ۳۲ گیگابایتی و کارت گرافیک ۸ گیگابایتی، ارزش بالایی دارد. یک لپ تاپ ارزان قیمت مانند لپ تاپ لنوو IdeaPad 330 N4000 نیز برای کاربرانی که نیازهای ساده همچون طراحی و آماده‌سازی فایل‌های آموزشی، سر و سامان دادن به کارهای خود و پخش فایل‌های رسانه‌ای دارند، می‌تواند مناسب باشد. حال در ادامه با ما همراه باشید تا کمی بیشتر این موضوعات را مورد بررسی قرار دهیم.

لپ تاپ مناسب کار در خانه

حتی اگر شما در خانه به وب‌گردی می‌پردازید، ایمیل می‌نویسید یا اینکه از اکسل استفاده می‌کنید، باید از یک لپ تاپ استاندارد با داشتن حداقل مشخصات سخت‌افزاری استفاده کنید تا تضمینی برای همین کارها نیز داشته باشید. این تسک‌ها مطمئنا در آینده شرایط متفاوت‌تری خواهند داشت و شما می‌توانید با انتخاب یک لپ تاپ مناسب، در سال‌های آینده نیز بدون اضطراب خاص به کارهای خود بپردازید. چندین مورد اساسی در این زمینه وجود دارد که توجه به آن‌ها ضروری است.

 

 

با توجه به نیازهای یک فرد کاربر خانگی، لپ تاپ با سایز صفحه نمایش ۱۳ تا ۱۵ اینچ، پردازنده Intel Core i5 یا AMD Ryzen 5، حافظه RAM حداقل ۸ گیگابایت، حافظه داخلی حداقل ۲۵۶ گیگابایت، کارت گرافیک متوسط با حداقل ۲ گیگابایت حافظه، باتری با ظرفیت بالا، پورت های USB و HDMI و سیستم عامل Windows 10 مناسب است. همچنین، وزن و قابلیت حمل لپ تاپ نیز باید در نظر گرفته شود تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

 

طراحی لپ تاپ باید چگونه باشد؟

طراحی لپ تاپ باید شامل صفحه نمایش با کیفیت بالا و قابلیت نمایش تصاویر و ویدئوهای با کیفیت، کیفیت ساخت بالا و مقاومت در برابر ضربه و خط و خش، صفحه کلید با کیفیت و راحتی در استفاده، تاچ پد با حساسیت مناسب و دقت بالا، دارای پورت های مختلف جهت اتصال به دستگاه های دیگر، دارای دوربین و میکروفون با کیفیت برای استفاده در ویدئو کنفرانس ها و چت ها، وزن مناسب جهت حمل و نقل آسان و قابلیت ارتقاء سخت افزار در آینده باشد.

 

 

تولید کنندگان در شرایط فعلی یک رقابت بزرگ برای در اختیار گرفتن بازار دارند و شما باید از چنین موردی استفاده کنید. لپ تاپ ایسوس K543UB یک مورد مناسب است و علاقه‌مندان به لپ تاپ‌های اپل هم می‌توانند محصولی همچون مک بوک ایر 2020 را در نظر داشته باشند که به صفحه نمایش رتینا مجهز شده است. هرکدام از این لپ تاپ‌ها ماندگاری بسیار بالایی در زمینه باتری دارند و حتی برای وب‌گردی و ارسال و دریافت ایمیل نیز شرایط مناسبی را می‌توانند فراهم کنند. یقینا قطعات سخت‌افزاری داخلی نیز مهم هستند و بهتر است که به‌جای خرید لپ تاپ ارزان قیمت، کمی سرمایه‌ی خود را بیشتر کرده و به سراغ مشخصات فنی بهتر بروید.

 

به چه فاکتورهایی بیشتر توجه کنیم؟

 

 

اگر می‌خواهید یک لپ تاپ با پردازنده Core i3 یا Core i5 تهیه کنید، به سراغ تراشه قدیمی اینتل پنتیوم، سلرون یا اتم نروید. به‌جای آن می‌توانید پردازنده A6 یا A8 را داشته باشید. شما می‌توانید لپ تاپی را خریداری کنید که دارای وای فای بوده و به پورت‌های USB پرتعداد مجهز شده است. حتی وجود وب کم و قابلیت پخش فیلم HD نیز از موارد بسیار طبیعی است که هنگام خرید لپ تاپ باید به آن‌ها توجه داشته باشید. سایر ویژگی‌های مهم نیز احتمالا بسته به سلیقه‌ی هر کاربر تعیین می‌شود و از این بین می‌توان به وجود اسلات SD، پورت VGA برای اتصال پروژکتور و موارد دیگر اشاره کنیم. همچنین برای انتخاب لپ تاپ دانشجویی هم باید به فاکتورهای ذکر شده دقت کنید.

حافظه رم و حافظه داخلی

 

 

در هنگام خرید لپ تاپ به سراغ مواردی که حافظه رم پایین‌تر از ۴ گیگابایت دارند، نروید. بهتر است که برای داشتن لپ تاپی با حافظه رم ۶ یا ۸ گیگابایت سرمایه گذاری کنید. این باعث می‌شود که عملکرد بهتر و طولانی‌تری از لپ تاپ خود انتظار داشته باشید. هارد دیسک نیز موضوع مهمی برای ذخیره‌سازی اطلاعات است. لپ تاپ‌هایی با حافظه داخلی ۵۰۰ گیگابایت و حتی ۱ ترابایت، در اکثر مواقع می‌تواند برای نیازهای یک کاربر عادی مناسب باشد.

 

خرید لپ تاپ مخصوص سفر

 

 

وقتی که صحبت از مسافرت هنگام خرید لپ تاپ به میان می‌آید، می‌توانیم به دو فاکتور قدرت و قابلیت در لپ تاپ‌ها توجه کنیم. اینکه آیا شما فردی هستید که به‌دلیل کار خود زیاد سفر می‌کنید یا اینکه صرفا دوست دارید هنگام مسافرت‌های تفریحی، لپ تاپ خود را نیز به‌همراه داشته باشید، در این زمینه می‌تواند اهمیت داشته باشد. یک سری فاکتورها هنگام بررسی قابلیت حمل لپ تاپ وجود دارد که هنگام خرید لپ تاپ باید به آن‌ها توجه کنید. یک لپ تاپ قابل حمل، باید وزن و ابعاد متناسبی داشته باشد و راحتی‌های معمولی که انتظار داریم را برای‌مان فراهم کند.

 

صفحه کلید این لپ تاپ‌ها باید کمی نازک بوده و عمق کمی هم داشته باشد. البته این موضوع شاید برای فردی که کار تایپ انجام می‌دهد، کمی متفاوت باشد.

سرعت اتصال هنگام حرکت

 

 

حتی بررسی سرعت اتصال وای فای لپ تاپ نیز در این زمینه اهمیت دارد و باید ببینیم که لپ تاپ در این شرایط، می‌تواند اتصال اینترنت را به‌صورت پایدار حفظ کند یا خیر. هر فردی انتظاراتی از لپ تاپ خود دارد و حتی ممکن است فرم و ابعاد دست یک فرد نیز در انتخاب یک لپ تاپ مناسب برای خرید تاثیرگذار باشد. راحتی و میزان دقت تاچ پد در لپ تاپی همچون ایسوس VivoBook X543MA N4000 فراهم شده است که می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. یک نوت بوک سبک نیز می‌تواند مناسب باشد و در کنار آن، اگر قصد داریم که از سیستم‌عامل ویندوز استفاده کنید، وجود صفحه لمسی روی آن نیز اهمیت خواهد داشت.

 

 

پردازنده‌های Intel Atom معمولا دارای ولتاژ بسیار پایینی هستند که به کاهش مصرف انرژی و طولانی شدن عمر باتری در لپ تاپی همچون HP Envy X2 کمک می‌کند. البته این تراشه‌ها دارای قدرت پایینی هستند و ممکن است در دیگر زمینه‌ها، نتوانند رضایت کاربر را در این دوره جلب کنند. تراشه‌های قدرتمندتری همچون مدل‌های Y یا U وجود دارد که دارای ولتاژ کمی هستند و می‌توانند عملکردی بالا بدون ایجاد گرمای زیاد داشته باشند که برای مسافرت نیز بسیار ایده‌آل است. نوت بوک‌های نازک دارای یک فن داخلی بسیار مناسب هستند که یک نمونه‌ی خوب در این زمینه محسوب می‌شوند.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید