مشخصات طعم قهوه اتیوپی را بشناسید

0
589

در این مقاله با هممراه باشید تا در مورد انواع خصوصیات طعمی قهوه های اتیوپی آشنا شوید. جای تعجب نیست که اتیوپی از محیطی ایده آل برای تولید قهوه خارق العاده برخوردار است.

ارتفاعات و مناطق کوهستانی شرایط عالی رشد برای  انواع  منحصر بفردی از طعم قهوه اتیوپی را ایجاد میکند. در اتیوپی بیش از هزار نوع دانه قهوه  با طعم های مختلف وجود دارد. از آنجا که درختان قهوه در اتیوپی به طور طبیعی رشد می کنند ، بیشتر قهوه ها ، در میان گیاهان دیگر ، و بدون استفاده از مواد شیمیایی کشاورزی قرار دارند.

مشخصات قهوه اتیوپی

با انواع مشخصات طعم قهوه اتیوپی آشنا شوید!

ارتفاعات بالاتر ایده آل در اتیوپی ، تمام قهوه های سبز آنها را نشان می دهد که به عنوان Strikely High Gown (SHG) / Strictly Hard Bean (SHB) برچسب گذاری می شوند. به دلیل ارتفاع ، قهوه های SHG با سرعت کمتری رشد می کنند و باعث می شوند مواد مغذی بیشتری به دانه های قهوه برسد.

این افزایش مواد مغذی قهوه را متراکم و خوش طعم می کند. سه منطقه مرکزی  در اتیوپی  برای تولید و  فروش قهوه وجود دارد: سیدامو ، یرگاچف و حرار . هر یک از این مناطق قهوه ای را با مشخصات خاص طعم قهوه اتیوپی  خاص تولید می کنند.

طعم قهوه یرگاچف

قهوه اتیوپی یرگاچف دارای عطر و طعم شیرین و میوه ای , ساختاری سبک تا متوسط ​​هستند. آنها فوق العاده معطر هستند و مرتباً به عنوان با کیفیت ترین قهوه عربیکا در جهان رتبه بندی و بررسی می شوند. از آنجا که قهوه های درجه یک هستند ، اغلب گران ترند.

مشخصات قهوه اتیوپی یرگاچف

طعم قهوه سیدامو

طعم قهوه اتیوپی سیدامو شیرین و پیچیده  است. قهوه ی سیدامو اغلب اسیدیته کمی دارد و طعم زنده ای دارد. به دلیل سازگاری طعم و مزه ،قهوه سیدامو به عنوان دانه های قهوه  اصلی اتیوپی برای بسیاری از برشته کننده های قهوه هستند.

قهوه سیدامو در سایه گیاهان دیگر ، ادویه ها ، درختان موز ، تنباکو رشد می کند و به همین دلیل باغ های قهوه نامیده می شود. این سیستم خاص به طعم قهوه ی اتیوپی سیدامو  اجازه می دهد تا  رایحه ای معطر خارق العاده و منحصر به فردی را بخود بگیرد .

به ویژه در منطقه سیدامو ، واقع در جنوب اتیوپی ، هر ساله یکی از قهوه های بسیار گرانبها و با ارزش در جهان تولید می شود. در این منطقه کوهستانی ، قهوه به طور خودجوش در دامنه تپه ها رشد می کند.

جمعیتی که در آنجا زندگی می کنند همچنان به سنت باغ های قهوه که به علامت یک قهوه خاص در جهان تبدیل شده اند ، با عطر و طعم غیر قابل تردید احترام می گذارند. دقیقاً به همین دلیل اتیوپی سیدامو به دلیل طعم و مزه منحصر به فرد قهوه برتر آفریقا محسوب می شود.

 قهوه هارار

این قهوه ها  که معمولاً به صورت خشک فرآوری می شوند ، دارای بدنه ی سنگین و رایحه ای بسیار تند و معطر هستند. طعم و مزه  قهوه ی هارار اغلب “وحشی” یا “مربا” توصیف می شود و یاداور شاه توت است. قهوه های اتیوپی به طور معمول دارای بدنی سبک تا متوسط ​​، اسیدیته بالاتر و نت های عطر و طعم پیچیده هستند.

بیشتر قهوه های اتیوپی به طور طبیعی فرآوری می شوند. به این معنی که آنها با میوه گیلاس که هنوز به دانه های قهوه متصل است خشک می شوند. این سبک از پردازش به میوه قهوه تنه های میوه ای یا شرابی می دهد و اسیدیته روشن می دهد. فرآوری مرطوب روش جدیدتری است و میوه آن حذف می شود. از طعم های غنی و میوه ای حرار گرفته تا  یرگاچف هر کدام ویژگی هایی منحصری فردی دارند.

چه چیزهای در طعم قهوه ی در اتیوپی تاثیر گذار است؟

در حقیقت، عطر سازی قهوه تقریباً غیرممکن است. فاکتورهای زیادی در طعم قهوه اتیوپی تاثیر گذار است: ارتفاع گیاه ، رسیدن میوه و میزان شستشوی کامل قهوه . با این حال ، می توانیم درک خوبی از طعم یک فنجان قهوه داشته باشیم ، بسته به اینکه از کدام قسمت از جهان باشد.

از آنجا که امروزه قهوه سینگل اورجین یک روند رو به رشد است ، بنابراین تشخیص طعم های مختلف از کشورهای مختلف به شما کمک می کند طعم قهوه ای را که بیشتر از همه لذت می برید انتخاب کنید منشا قهوه در اتیوپی است زیرا این کشور خالص ترین نوع قهوه را تولید می کند.

این ممکن است به این دلیل باشد که اتیوپی تنها کشوری است که در آن قهوه به طور وحشی رشد می کند. به علاوه رشد وحشی قهوه در اتیوپی موجب تنوع درمشخصات طعمی قهوه ها میبباشد. قهوه های آفریقایی معمولاً به صورت پیچیده ، میوه ای توصیف می شوند. اینها طعم دهنده های قوی تر ، غنی از عطر وطعم هستند.

دنیای طعم قهوه در اتیوپی

هنگامی که دنیای قهوه های فرآوری شده مرطوب در جنوب اتیوپی را می چشیم ، ما وارد دنیای حسی خاص و متفاوتی از دنیایی طعم قهوه اتیوپی می شویم . اگرچه اکثر نوشندگان قهوه آمریکای شمالی به آن عادت دارند اما برا ی سایر ممکن کمی این مزه های عجیب و غریب به نظر رسد.

این قهوه ها ، که عمدتاً از انواع  قهوه عربیکا تولید می شوند ، که به سختی در هیچ جای دیگر جهان رشد می کنند. انواع قهوه های در اتیوپی دارای پروفیل های معطر شدید و غالباً عجیب و غریب هستند. ترکیبی از طعم های لیمویی  و کاکائویی و سایر مزه های خارق العاده دیگر قهوه های اتیوپی را محبوب همگان کرده است.

در نتیجه ، آن دسته از تازه واردانی که از دوازده قهوه استثنایی اتیوپی چشیده اند ممکن است چیزی متفاوت از تجربه قهوه ای را که به آن عادت کرده اند ، انتظار داشته باشند . روی هم رفته ، همه اینها مانند یک جهان معطر به نظر می رسند. اما ، باز هم ، این یک جهان است که تا حدی جدا از سایر طعم های قهوه در جهان است. ویژگی های آن در بسیاری از قهوه های خوب از نوع عربیکا به اشتراک گذاشته می شود.

فروش و تولید قهوه

در اتیوپی از سه روش تولید قهوه استفاده می شود: قهوه های جنگلی ، قهوه های باغی و قهوه های گیاهی. برای قهوه های جنگلی ، دانه های  قهوه به صورت وحشی رشد می کنند و توسط مردم محلی برداشت می شوند. قهوه های باغی در زمین های کوچکتر در کنار انواع محصولات کشت می شوند و طعم های مختلفی را  به خود میگیرند.

قهوه های کاشتی ، قهوه های هستند که در زمین های بزرگ پرورش داده می شوند. فقط درصد کمی از قهوه اتیوپی از این طریق برداشت می شود. روش باغی قهوه محبوب ترین روش برای تولید قهوه در اتیوپی است.

مراسم قهوه اتیوپی

قهوه نه تنها یک محصول محبوب در اتیوپی است ، بلکه همچنین بخشی اساسی از فرهنگ آنها است. به حدی که آنها نوعی مراسم به نام مراسم قهوه برگزار میکنند. در طی این مراسم ، دانه های قهوه به صورت محلی پرورش یافته اند را روی یک تابه آهنی تخت و روی اجاق گاز ذغالی کوچک تفت داده می شوند.

پس از اتمام برشته شدن ، حبوبات را روی بشقاب سفالی یا حصیر کاه قرار می دهندپ سپس دانه های قهوه توسط یک بلوک سنگی خرد شده و به ذرات ریز تبدیل می شود. وسپس با آب جوش و ادویه جات (دارچین ، میخک و هل) دم می شود. قهوه در فنجان های کوچک با شکر اضافه شده ریخته می شود  تا ارواح شیطانی را از بین ببرد.

مطالب مرتبط

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید