نسکافه چیست؟ طرز تهیه نسکافه

0
596

نسکافه(قهوه فوری)

امروزه پودرهای نسکافه یا همون قهوه فوری این امکان رو برای ما ایجاد کردن تا مواقعی که دلمون یه قهوه گرم می‌خواد ولی عجله داریم یا حال و حوصله‌ی کافی برای درست کردن قهوه رو نداریم با این پودرها به‌راحتی بتونیم یه قهوه گرم و خوش‌طعم در کمترین زمان ممکن درست کنیم و از طعمش لذت ببریم، در این مقاله با ما همراه باشید تا در پنج مرحله طرز تهیه نسکافه یا قهوه فوری رو بهتون یاد بدیم! البته ناگفته نماند، نسکافه با قهوه تفاوت هایی دارد.

تاریخچه نسکافه

نستله در دهه 1930 شروع به توسعه یک برند قهوه کرد، اونا با ابتکار دولت برزیل، تونستن قهوه های مازاد این کشور رو در سالی که کشاورزان قهوه ی زیادی کشت کرده بودن، به قهوه فوری تبدیل کنن. در تاریخ 1 آوریل 1938 نستله محصول جدیدش رو با نام تجاری Nescafé معرفی کرد، Nescafé پودر قهوه آماده و قابل‌حله که می تونه به راحتی با آب ترکیب بشه.

در وبسایت رسمی فارسی شرکت نستله درمورد تاریخچه برند نسکافه، این‌گونه نوشته شده‌است:

نسکافه در دهه ۱۹۳۰ میلادی در برزیل به وجود آمد. این قهوه، به عنوان مظهر نوآوری و پیشرفتی مداوم شناخته می‌شود. ما با تکیه بر تخصص خود در شرکت نستله، نوعی قهوهٔ قابل حل تهیه کردیم. با این کار، توانستیم به هزاران کشاورز برزیلی در تحمل سختی و کاهش مازاد محصول کمک کنیم. با استناد به میراث خود، به حمایت و همکاری با کشاورزان در سراسر جهان ادامه می‌دهیم.

انواع نسکافه موجود در بازار

نسکافه در در مدل اصلی به بازار عرضه می شود.

گلد

نسکافه گلد به روش انجمادی خشک می شود. میزان کافئین کمتری دارد. طعم ملایم تر، عطر و طعم بیشتر

کلاسیک

نسکافه گلد به روش حرارتی خشک می شود. میزان کافئین بیشتری دارد. طعم تلخ تر، عطر و طعم کمتر

برای خرید انواع اکسسوری اسپرسوساز اینجا کلیک کنید.

14 نوع از بهترین قهوه ها برای انواع فعالیت های روزانه

طرز تهیه نسکافه در منزل

  • فنجون‌هایی رو که برای سرو نسکافه در منزل مد نظر دارین، انتخاب کنین و داخلشون آب داغ بریزید برای این کار می‌تونین، فنجون‌ها رو به مدت ۱ دقیقه در مایکروویو بذارین یا از کتری برای گرم کردن آب استفاده کنین، البته استفاده از کتری برای ریختن آب گرم داخل لیوان‌ها آسون تره.
  • یک تا دو قاشق قهوه فوری رو داخل لیوان‌ها بریزین، البته بهتره اول دستورالعمل روی قهوه فوری رو بخونین تا متوجه بشین دقیقاً چقدر پودر برای هر لیوان لازمه که استفاده کنید تا نسکافه شما طعم بهتری بگیره چون هر شرکت تولیدکننده پودر نسکافه دستورالعمل‌های خاص خودش رو داره ولی اکثر شرکت‌ها برای یک فنجون در منزل یک تا دو قاشق چای‌خوری پودر نسکافه رو توصیه می‌کنن.
  • بهتره قبل از اینکه آب داغ روی پودرها بریزین اول پودر رو در مقدار کمی آب سرد، حل کنید چون با این کار به پودرها شوک وارد میشه و طعم نوشیدنی رو بهتر می‌کنه، بعد با آب داغ بقیه‌ی لیوان رو پر کنین.
  • اگر دوست ندارین نسکافه طعم تلخی داشته باشه و یا دوست دارین تزئین شده سرو کنید، لیوان‌ها رو کاملاً با آب داغ پر نکنید، یه کم جا برای ریختن خامه یا شیر روی نسکافه بذارین.
  • در صورت تمایل می‌تونید یه کم دارچین، پودر کاکائو، شکر یا شیر هم به نسکافه اضافه کنین.

با انجام این مراحل می‌تونین به راحتی در منزل نسکافه درست کنین و لذت ببرین، امیدواریم با خوندن این دستورالعمل، تونسته باشیم کمک کوچیکی برای سرو یه نسکافه خوب در منزل بهتون کرده باشیم.

برای خرید انواع اکسسوری اسپرسوساز اینجا کلیک کنید.

سوالات شما

نسکافه چیست؟

نام برند قهوه فوری از شرکت نستله است.

تفاوت قهوه و نسکافه چیست؟

نسکافه همان قهوه فوری است که فقط لازم است در آب حل شود، قهوه انواع مختلفی دارد که عبارتند از اسپرسو، ترک و فرانسه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید