Home راهنمای خرید AeroPress در مقابل فرنچ پرس: کدام را باید انتخاب کنید؟

AeroPress در مقابل فرنچ پرس: کدام را باید انتخاب کنید؟

0

اگر عاشق قهوه هستید، احتمالاً بیش از یک ابزار دم کردن قهوه دارید. اما آیا به این فکر کرده‌اید که بهترین قهوه برای شما و خانواده‌تان کدام نوع دم کردن است؟ اگر می‌خواهید فراتر از قهوه‌ساز قطره‌ای خود توسعه دهید، ممکن است بخواهید دستگاه‌های دم‌آوری مانند فرنچ پرس و AeroPress را در نظر بگیرید که می‌توانند دم کردن قهوه در خانه را آسان‌تر و طعم‌دارتر کنند. بررسی عمیق مزایای هر یک و تفاوت های بین این دو برای شما مفید باشد. سپس می توانید تصمیم بگیرید که کدام نوع برای شما بهتر عمل می کند.

همه چیز درباره فرنچ پرس (French Press)

یک فرنچ پرس معمولی یک ظرف 48 اونسی با درب فلزی متصل به فیلتر است. پس از قرار دادن مقادیر اندازه‌گیری شده قهوه آسیاب شده و آب داغ، آن را به مدت 4 تا 5 دقیقه دم می‌دهید و به آن زمان می‌دهید تا طعم آن ایجاد شود. پس از فرآیند خیساندن، قسمت بالایی را با فیلتر فلزی فشار می دهید. مقدار قهوه تهیه شده را می توان با تغییر نسبت تفاله و آب تغییر داد. بسته به اندازه، فرنچ پرس ها می توانند یک دسته قهوه داغ برای یک یا چند نفر ایجاد کنند. فرنچ پرس به دلیل داشتن تمام روغن‌ها و اسیدهای موجود در دانه‌ها، به تولید قهوه‌ای با طعم عمیق معروف است.

فرنچ پرس (French Press)
فرنچ پرس (French Press)

مطبوعات فرانسه حدود 170 سال است که وجود دارد. مفهوم روش دم کردن قهوه فرنچ پرس در دهه 1850 ظاهر شد. طبق افسانه، یک فرانسوی در حال درست کردن قهوه روی آتش باز، فیلتری را با استفاده از یک صفحه فلزی و یک چوب ساخت. اگرچه او فکر می‌کرد که نتایج متوسط ​​خواهد بود، اما با تعجب متوجه شد که طعم‌دارترین فنجان قهوه‌ای است که تا به حال چشیده است.

اولین حق ثبت اختراع این دستگاه در سال 1928 از ایتالیایی ها به دست آمد. از آن زمان پرس های فرانسوی قابل اعتماد و محبوب بوده اند. در طول دهه‌ها تغییرات کوچکی در مدل‌های مختلف مطبوعات فرانسوی و ثبت اختراعات جدید ایجاد شده است. با این حال، روند و طراحی اولیه دستگاه ثابت مانده است.

برای خرید انواع اکسسوری اسپرسوساز با قیمت مناسب کلیک کنید.

مزیت ها

  • طراحی ساده و کلاسیک
  • ممکن است از شیشه با کیفیت بالا ساخته شود
  • می تواند چندین فنجان را به طور همزمان ایجاد کند
  • سازگار و آسان برای استفاده
  • به فیلتر کاغذی نیاز ندارد
  • طعم کامل و قوی با روغن های طبیعی

معایب

  • ممکن است تیکه های قهوه ریز در فنجان شما باقی بماند
  • زمان دم کشیدن طولانی تر
  • تمیز کردن کمی سخت تر است

همه چیز درباره AeroPress

AeroPress که در سال 2005 اختراع شد. مانند فرنچ پرس، آب را از میان تفاله های قهوه عبور می دهد. با این حال، AeroPress کوچکتر و تا حدودی راحت تر است. این یک لوله استوانه ای با یک پیستون است که آب را از میان تفاله های قهوه هل می دهد. AeroPress هر بار یک فنجان قهوه دم می کند و دستگاه معمولاً مستقیماً روی فنجان نصب می شود. AeroPress یک فنجان قهوه ۷ تا ۸ اونس را در کمتر از یک دقیقه دم می‌کند. همچنین دارای یک میکروفیلتر است، بنابراین هیچ گونه خاکی در فنجان شما وارد نمی شود.

AeroPress

فناوری غوطه وری کامل یک فنجان قهوه ایجاد می کند. AeroPress تبلیغ می کند که سیستم آنها قهوه ای می سازد که اسیدیته پایینی دارد. این می تواند یک فنجان کامل قهوه آمریکایی دم کند یا می تواند اسپرسو را با مقداری تفاله و مقدار آب دم کند. روش‌های دم‌آوری AeroPress زیادی وجود دارد، اگرچه ما دو مورد را برای شروع شما بیان کرده‌ایم.

برای خرید انواع اسپرسوساز با قیمت مناسب کلیک کنید.

1-روش استاندارد:

این اساساً همان فرآیند مطبوعات فرانسوی است. تفاله های قهوه اندازه گیری شده و در لوله قرار می گیرد. سپس آب داغ به صورت دستی به لوله اضافه می شود. راهنمای کاربر در وب‌سایت AeroPress پیشنهاد می‌کند که تفاله‌های قهوه و آب را قبل از اینکه دم بکشد، هم بزنید. پس از 10 تا 15 ثانیه خیساندن، پیستون به پایین فشار داده می شود و قهوه مستقیماً داخل فنجان شما می رود.

2-روش معکوس:

این روش مستلزم آن است که تفاله قهوه و آب را در لوله قرار دهید، سپس پیستون را تا نیمه به داخل لوله فشار دهید. بگذارید AeroPress روی میز یا سایر سطوح جامد شیب دار شود. طبق معمول، هرچه بیشتر قهوه را دم بکشید، طعم آن عمیق تر می شود. وقتی قهوه شما آماده نوشیدن است، فیلتر و درپوش فیلتر را در بالا قرار دهید و AeroPress را روی فنجان خود بچرخانید. پیستون را فشار دهید و قهوه را آزاد کنید.

مزایا

  • اسیدیته کمتر و طعم نرم تر
  • زمان دم کردن کوتاه
  • تمیز کردن بسیار آسان
  • راه های زیادی برای دم کردن
  • قابل حمل

معایب

  • به فیلترهای کاغذی نیاز دارد
  • فرآیند پیچیده تر
  • فقط می تواند یک فنجان در یک زمان تولید کند

مطالب مرتبط

منبع

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

خروج از نسخه موبایل