Home دانستنی ها 7 مدل قهوه از کشورهایی که نمی دانید

7 مدل قهوه از کشورهایی که نمی دانید

1

7 مدل قهوه از کشورهایی که نمی دانید

قهوه! ناجی لحظه های خسته ، نوشیدنی ای که با عطر و طعمش ما را مجذوب خود می کند! قهوه 1200 تا 1300 سال است که در زندگی ما وجود داشته است، اما به نظر می رسد که یکی از قدیمی ترین نوشیدنی های تاریخ بشر بوده است. به طوری که قهوه در حدود 70 کشور کشت می شود. در سال های اخیر علاقه به قهوه در کشور ما نیز افزایش یافته است. اما، چند نفر از ما واقعاً می دانیم که چه چیزی می نوشیم؟ چند نوع دانه قهوه وجود دارد و چه ویژگی هایی دارد؟ اجازه دهید نگاهی دقیق به 7 مدل قهوه از کشورهایی که نمی دانید به شما ارائه دهیم…

انواع اصلی دانه های قهوه

اول از همه، 3 نوع اصلی دانه قهوه وجود دارد. نام این دانه های قهوه روبوستا، لیبریکا و عربیکا است. انواع فرعی از قهوه نیز وجود دارد. اما اینها انواع اصلی قهوه هستند. این نوع قهوه در هنگام پردازش و برداشت طعم های متفاوتی به خود می گیرند.

برای خرید انواع اکسسوری اسپرسوساز اینجا کلیک کنید.

1. لیبریکا (Liberica) : لیبریکا یک نوع قهوه کم بازده در مقایسه با عربیکا و روبوستا است.
2. روبوستا (Robusta) : این نوع قهوه که 2.5 درصد کافئین بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد، طعم بسیار قوی دارد.
3. عربیکا (Arabica) : این دانه قهوه با کافئین کم و طعمی نرم تر معطر و خوشمزه است. 80 درصد قهوه در جهان از این نوع دانه ها تولید می شود.

ما تاکنون به سه نوع اصلی قهوه پرداخته ایم. اکنون زمان آن رسیده که 7 مدل قهوه از کشورهایی که نمی دانید را با ویژگی های آن بیاموزیم. زیرا ده‌ها عامل مانند دما و ارتفاع بر طعم دانه‌های قهوه تأثیر می‌گذارند.

1.ویتنام – روبوستا (Vietnam – Robusta)

می‌توانیم با تا حدودی اطمینان بگوییم تنها چیزی که تحت تأثیر جنگ ویتنام قرار نگرفت قهوه بود. در ویتنام، مردم دانه قهوه روبوستا را با طعم قوی ترجیح می دهند. در واقع می توان گفت ویتنام سرزمین بومی روبوستا است. ویتنام یکی از صادرکنندگان برتر قهوه در جهان است.

2.اندونزی – روبوستا و عربیکا (Indonesia – Robusta & Arabica)

اندونزی که اغلب آن را با انواع قهوه جالب می شنویم، سالانه 660،000،000 کیلوگرم قهوه تولید می کند. اگرچه کیفیت و طعم آن در مقایسه با برزیل و کلمبیا کم رنگ است، اما جایگاه مهمی در تولید جهانی قهوه دارد.

برای خرید اسپرسوساز با قیمت مناسب اینجا کلیک کنید.

3. برزیل – عربیکا ( Brazil – Arabica)

همانطور که می دانید برزیل یکی از برترین کشورهای تولید کننده قهوه است. در برزیل، 2،594،100 تن قهوه در سال 2016 تولید شد. از جمله دلایل خوش طعم بودن قهوه کشت شده در برزیل، مناطق وسیع تولید و کیفیت برتر محصول است. قهوه تولید شده در برزیل اغلب ترجیح داده می شود زیرا اسیدیته پایینی دارد.

4. هند – عربیکا و روبوستا (India – Arabica & Robusta)

دانه های قهوه عربیکا و روبوستا به وفور در هند کشت می شوند. دانه‌های قهوه معروفی که در جنوب کشور رشد می‌کنند به دلیل طعم نرم و اسیدیته بالا شناخته می‌شوند.

5. کلمبیا – عربیکا (Colombia – Arabica)

کلمبیا که با 810000000 کیلوگرم در سال سهم عادلانه ای از تولید قهوه دارد، با دانه قهوه عربیکا از نظر طعم کمی پس از برزیل قرار دارد. از انواع قهوه های خوشمزه کلمبیا می توان به Extra و Supremo اشاره کرد.

6. اتیوپی – عربیکا (Ethiopia – Arabica)

فرهنگ قهوه در اتیوپی به دهه 800 پس از میلاد برمی گردد، حتی یافته های تاریخی نشان می دهد که زادگاه قهوه اتیوپی است. بر اساس یک شایعه، بزهایی که دانه‌های قهوه می‌خوردند در قدیم مورد توجه دراویش بوده است. و دراویش آب میوه ای را که بزها می خوردند می جوشاندند و می نوشیدند. اتیوپی که سالانه 384000000 کیلوگرم قهوه تولید می‌کند، درختان قهوه با ارزشی دارد که قهوه‌های خوشمزه تولید می‌کنند.

7. اوگاندا – عربیکا و روبوستا (Uganda – Arabica & Robusta)

قهوه اوگاندا از نظر عطر و اسیدیته شراب مانند به قهوه آفریقایی شباهت دارد. اما به اندازه قهوه کنیا یا اتیوپی محبوب نیست. بیشتر قهوه تولید شده صادر می شود که به اقتصاد کمک می کند. از انواع مهم قهوه تولید شده در اوگاندا می توان به بوگیشو اشاره کرد.

مطالب مرتبط

منبع

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

خروج از نسخه موبایل