Home دانستنی ها قهوه چگونه درست می شود؟

قهوه چگونه درست می شود؟

1

برای بسیاری از ما، نوشیدنی یکی از آن نیازهای زندگی است که نمی توانیم بدون آن زندگی کنیم. برخی از مردم حتی نمی توانند شروع روز خود را بدون یک فنجان گرم خوب تصور کنند اما قهوه چگونه درست می شود؟

آیا قهوه یک میوه است؟

اگر عاشق قهوه هستید، آیا تا به حال به این فکر کرده اید که قهوه از کجا می آید؟ بسیاری از مردم تصور می‌کنند دانه‌های قهوه روی یک گیاه رشد می‌کنند، اما چیزی که نمی‌دانند این است که قهوه اصلاً به شکل دانه شروع نمی‌شود. دانه قهوه در واقع دانه ای است که از نوع خاصی از انواع توت ها به دست می آید. بنابراین، می توان گفت که دانه های قهوه در واقع از یک میوه به دست می آیند!

توت های قهوه معمولا حاوی دانه هایی هستند که به دو قسمت تقسیم می شوند. با این حال، در حدود 5 درصد از دانه های برداشت شده ممکن است اتفاق بیفتد که یک دانه شکافته نشود و این نوع دانه قهوه به دلیل اینکه شکل آن شبیه یک نخود است، عموماً Peaberry نامیده می شود.

وقتی صحبت از طول کل فرآیند تولید می شود، یک گیاه قهوه می تواند تا پنج سال طول بکشد تا میوه گرانبهای خود را تولید کند و نمی تواند در هر آب و هوایی رشد کند. برای تولید محصول خوب، درختان قهوه با توجه به خاک نیاز به مراقبت ویژه دارند. این موضوع محل کشت قهوه را محدود می کند، اما آب و هوای محل رشد درخت معمولاً آب و هوای گرم مناطق نیمه گرمسیری و مناطق استوایی مانند آمریکای لاتین، دریای کارائیب یا جاهای دیگر است.

برداشت و فرآوری

توت ها معمولاً توسط ماشین برداشت می شوند یا با دست چیده می شوند. برای بیرون آمدن لوبیا باید میوه توت برداشته شود و بعد از آن لوبیاها پردازش شوند. تنها دو روش شناخته شده برای پردازش لوبیا وجود دارد – پردازش خشک که یک تکنیک قدیمی تر است و پردازش مرطوب که یک تکنیک مدرن تر است.

فرآوری خشک قدیمی ترین روش فرآوری قهوه است. لوبیاهای فرآوری شده خشک را در آفتاب قرار می دهند و به مدت دو هفته می گذارند تا خشک شوند، در حالی که هر از گاهی چرخانده می شوند تا بتوانند به طور یکنواخت خشک شوند.

فرآوری مرطوب یک روش مدرن برای پردازش حبوبات است و بلافاصله پس از برداشت انجام می شود. این فرآیند برداشت قهوه شامل شستشو و تخمیر است. در طی این فرآیند، تفاله‌ای که روی لوبیا باقی می‌ماند نرم‌تر می‌شود و تفاله آن شسته می‌شود. امروزه از این روش فرآوری بیشتر استفاده می شود زیرا از آسیب دیدن حبوبات جلوگیری می کند.

برای خرید اسپرسوساز با قیمت مناسب اینجا کلیک کنید.

وقتی پردازش انجام شد، لوبیاها مرتب می شوند. همه لوبیاهای بد را بیرون می اندازند و خوب ها را در کیسه ها گذاشته و حمل می کنند. در این مرحله آنها را “دانه های قهوه سبز” می نامند. با این حال، یک مرحله نهایی وجود دارد، تفت دادن لوبیا.

برشته کردن

فرآیند برشته کاری ضروری و آخرین مرحله در تولید قهوه است. برای ارائه محصول عالی به زمان بندی و تنظیم درجه حرارت عالی نیاز دارد. در حالی که لوبیاها برشته می شوند، شکافته می شوند و پوشش آنها آزاد می شود.

میزان قوی بودن طعم قهوه تا حد زیادی به فرمول برشته کردن دانه بستگی دارد. به عنوان مثال، هر چه لوبیا طولانی تر برشته شود، طعم آن تندتر خواهد بود.

از قضا، فرض بر این است که هر چه طعم قوی تر باشد، کافئین بیشتری دارد. با این حال در واقع برعکس است که درست است. هر چه دانه های قهوه بیشتر برشته شوند، ماده شیمیایی، کافئین، بیشتر از بین می رود. می توانید لوبیای خود را از قبل برشته شده بخرید، اما برای تازه ترین تجربه، بسیاری از مردم ترجیح می دهند خودشان را برشته کنند.

برای خرید انواع اکسسوری اسپرسوساز اینجا کلیک کنید

به خاطر داشته باشید که نام یک خط از دانه های قهوه، مانند Breakfast Blend، می تواند از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت باشد. دلیل این امر این است که بسیاری از آنها از دماهای مختلف برشته کردن استفاده می کنند و زمان تهیه یک دسته خاص. تفت دادن حبوبات حتی برای چند دقیقه طولانی تر یا کوتاه تر می تواند طعم کل دسته را تغییر دهد.

حمل و نقل، آسیاب و دم کردن

هنگامی که بو دادن برای یک دسته از لوبیا کامل شد، محصول نهایی به یک خرده فروش ارسال می شود یا مستقیماً به مصرف کننده فروخته می شود. دانه های قهوه در سراسر جهان از آفریقا به ایتالیا یا کانادا و ایالات متحده یا مکزیک ارسال می شود.

همه قهوه خود را به روش های مختلف سرو می کنند. در حالی که در ایالات متحده بسیاری از مردم قهوه خود را در قهوه جوش دم می کنند. قهوه چیزی فراتر از فرآیند دم کردن نهایی است. این یک فرآیند طولانی است که به عنوان یک توت قهوه ساده شروع می شود و در نهایت مقصد نهایی خود را در فنجان های مصرف کنندگان قهوه در سراسر جهان می یابد.

 

مطالب مرتبط

منبع

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

خروج از نسخه موبایل