Home دانستنی ها ناک باکس چیست؟3 دلیل برای خرید ناک باکس

ناک باکس چیست؟3 دلیل برای خرید ناک باکس

1

کاربرد ناک باکس چیست؟آیا واقعا به یک ناک باکس نیاز داریم؟3 دلیل برای استفاده از ناک باکس

هر عاشق قهوه ای که روزانه بیش از یک فنجان قهوه میل می کند متوجه می شود که یک نفر چقدر می تواند در روز چه مقدار قهوه تولید کند.
تفاله قهوه و اسپرسو استفاده شده اغلب با گذشت زمان بوی بدی می دهد و می تواند ایستگاه قهوه شما را کثیف و کثیف کند. آنها همچنین می توانند پورتافیلتر دستگاه قهوه شما را مسدود کنند و در نتیجه در فرآیند دم کردن شما اختلال ایجاد کنند. به همین دلیل، خلاص شدن از شر پوک بسیار مهم است. راحت ترین راه برای انجام این کار استفاده از ناک باکس قهوه است.

اگر با این گجت آشنایی ندارید، نگران نباشید. در این مقاله، من تمام اطلاعاتی را که باید در مورد ناک باکس داشته باشید، در اختیار شما قرار می دهم.

ناک باکس چیست؟

ناک باکس(knock box) یک سطل کوچک است که به صراحت برای دفع تفاله های قهوه ساخته شده است. پس از دم کردن یک فنجان قهوه، پرتافیلتر را به یک جعبه میکوبید تا تفاله قهوه از سبد قهوه خارج شود؛ از این رو به آن ناک باکس می‌گویند.

بسیاری از مردم روش سنتی تمیز کردن فیلترهای قهوه را ترجیح می دهند – پاک کردن سبد و سپس شستشوی خوب فیلتر برای خلاص شدن از شر قهوه های گیر کرده کار می کند. اما بیشتر اوقات، می تواند بسیار ناخوشایند باشد.

قرص قهوه پس از عصاره گیری مرطوب باقی می ماند. از این رو آنها به سرعت به پایین فیلتر گیر می کنند. بنابراین، حذف آنها دشوار می شود. علاوه بر این، آنها می توانند بسیار داغ باشند، به خصوص بلافاصله پس از دم کردن. این همان جایی است که جعبه ضربه کار را نجات می دهد. به سادگی با زدن فیلتر روی آن، تفاله قهوه از جای خود خارج می شود و در عرض چند ثانیه یک فیلتر تمیز برای شما باقی می ماند.

انواع ناک باکس

امروزه انواع مختلفی از کوبش در بازار وجود دارد. با این حال، از آنجایی که ظاهر اصلی آنها عملاً یکسان است، آنها فقط در سبک طراحی و مواد مورد استفاده در ساخت آنها متفاوت هستند. در زیر چند نمونه از جعبه های ضربه ای آورده شده است.

پلاستیکی

اینها مقرون به صرفه ترین جعبه های موجود در بازار هستند. آنها در چندین رنگ و سبک های طراحی مختلف موجود هستند زیرا شکل دادن به آنها آسان است. آنها سبک وزن هستند و به راحتی قابل استفاده هستند و برای استفاده روزانه در خانه ایده آلند.

ناک باکس های پلاستیکی ممکن است راحت باشند. با این حال، آنها بادوام ترین ابزارهای موجود در بازار هستند.

استیل ضد زنگ

جعبه‌های ضربه‌ای از جنس استنلس استیل ممکن است گران‌تر از پلاستیک معمولی باشند، اما اکثر کافه‌ها و خانواده‌ها آنها را بیشتر ترجیح می‌دهند. این به این دلیل است که آنها دوام بیشتری دارند و می توان آنها را در اندازه های بزرگتر ساخت بدون اینکه استحکام آنها به خطر بیفتد.

خرید از دیجی کالا

علاوه بر این، فولاد ضد زنگ معمولا بهتر و حرفه ای تر از پلاستیک به نظر می رسد، بنابراین بسیاری از دوستداران قهوه آنها را ترجیح می دهند.

به سبک کشو

از نظر طراحی، این کوبش ها کیک را می گیرند. آنها جعبه های مستطیلی مسطح با کشوی داخلی هستند که برای قرار گرفتن در زیر آسیاب قهوه یا دستگاه قهوه ساز طراحی شده اند.

جعبه های ضربه ای به سبک کشو نسبت به بقیه گران تر هستند. آنها همچنین باید به طور منظم تمیز شوند زیرا طراحی کشو جریان هوا و تهویه را محدود می کند و رشد قالب ها را آسان می کند.

14 نوع از بهترین قهوه ها برای انواع فعالیت های روزانه

طرز استفاده

در ویدیو زیر متوجه طریقه استفاده ناک باکس میشوید.

چرا به ناک باکس نیاز دارم؟

سه دلیل وجود دارد که هر عاشق قهوه باید یک جعبه ضربه خوب داشته باشد:

1.سهولت در استفاده

استفاده از ناک باکس بسیار راحت است، به خصوص هنگام دم کردن قهوه برای گروه بزرگی از مردم. به جای اینکه هر بار به سمت سطل زباله یا سینک بدوید، راحت تر آن را در ظرف مجاور خالی کنید.

2.محیط اطراف شما را تمیز نگه می دارد.

سبد قهوه اغلب مرطوب می ماند و گاهی اوقات مایع موجود در آن پس از دفع خارج می شود. خالی کردن تفاله‌های قهوه در سطل ممکن است باعث شود زباله‌های شما پس از مدتی شروع به چکیدن کنند و برای تمیز کردن آن با یک آشفتگی وحشتناک مواجه شوید.

همچنین، برای خالی کردن فیلتر ممکن است مجبور شوید آن را به کناره سطل زباله بکوبید تا تفاله خیس قهوه آزاد شود. در این صورت، همیشه باید قبل از دم کردن فنجان قهوه بعدی، فیلتر خود را با آب تمیز کنید.

می توانید با استفاده از یک ناک باکس برای خالی کردن فیلتر خود از همه این موارد جلوگیری کنید. همه چیز در یک ظرف قرار می گیرد و فرآیند تمیز کردن را بسیار قابل کنترل تر می کند.

3.کنترل آسیب

استفاده از یک ناک باکس نیز آسیب به پورتافیلتر شما را به حداقل می رساند. کوبیدن مداوم فیلتر به سطل زباله ممکن است به سطل زباله و فیلتر آسیب برساند.

اگر از سینک استفاده کنید، معامله یکسان است. ممکن است باعث ایجاد فرورفتگی در سینک یا پورتافیلتر خود شوید. علاوه بر این، دفع مداوم تفاله های قهوه ممکن است باعث ایجاد تجمعی شود که باعث مسدود شدن مجرای فاضلاب و لوله های شما می شود.

طرز استفاده از ناک باکس

موارد مهم در هنگام خرید

بهترین ناک باکس برای خانه شما کارایی را به روال قهوه شما اضافه می کند. در زیر به چند فاکتور اشاره شده است که هنگام انتخاب یکی از مواردی که مطابق با نیازهای شما است باید به آنها توجه کنید.

اندازه

اندازه هر وسیله آشپزخانه اهمیت زیادی دارد. بنابراین، هنگام انتخاب، باید در نظر داشته باشید که چقدر فضای سطحی در آشپزخانه خود دارید. شما می خواهید چیزی را انتخاب کنید که کاملاً در ایستگاه قهوه شما جا بیفتد، بدون اینکه کارها به هم بریزد.

همیشه ابعاد جعبه ضربه ای را که می خواهید خریداری کنید در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که بدون زحمت در فضای آشپزخانه شما قرار می گیرد.

تمپر قهوه چیست؟(Coffee Tamper)

ظرفیت

هنگامی که متوجه شدید؛ که ناک باکس با چه اندازه ای در فضای شما قرار می گیرد. زمان آن است که بفهمید؛ در هر لحظه چقدر می توان آن را نگه دارد.

ظرفیتی که انتخاب می کنید تنها به مقدار قهوه ای که روزانه می خورید بستگی دارد. اگر شما یک یا دو فنجان هستید، یک ناک باکس کوچک به خوبی برای شما کار خواهد کرد. اگر یک تن قهوه می نوشید یا آن را برای افراد زیادی درست می کنید، پس باید به سراغ یک جعبه بزرگتر بروید.

جنس

انتخاب یک ناک باکس ساخته شده با جنس محکم ضروری است زیرا فیلتر پورتافیلتر را به آن می کوبید. جعبه های فلزی ایده آل هستند. اما جعبه هایی که از پلاستیک قوی هستند؛ نیز باید به خوبی کار کنند.

جعبه های کوبشی لاستیکی نیز برای این کار مناسب هستند زیرا بادوام هستند و احتمال ترک خوردن آنها کم است. با این حال، آنها در طول زمان تخریب می شوند.

سهولت در تمیز کردن

بهتر است که به راحتی تمیز شود. نباید سنگین و پیچیده باشد.

جعبه هایی که راحت تر تمیز می شوند، گرد یا مربع هستند. انتخاب یکی با طراحی پیچیده تمیز کردن را به یک کار چالش برانگیز تبدیل می کند و فرآیند دم کردن شما را سخت تر می کند.

نتیجه

اگر از علاقه مندان به قهوه هستید و به دنبال راهی برای کمتر آشفتگی ایستگاه قهوه خوری خود بوده اید، جعبه کوب گجتی مناسب برای شماست. این ترکیب قهوه شما را در یک مکان نگه می دارد و فرآیند دم کردن شما را سریعتر و دفع قهوه را آسان تر می کند.

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

خروج از نسخه موبایل