Home دانستنی ها قهوه برای کودکان

قهوه برای کودکان

0

قهوه برای کودکان مضر است؟

یک حقیقت در مورد کودکان نوپا این است که آنها آخرین گروهی محسوب می شوند که به جمع عاشقان قهوه می پیوندند. طبق مطالعه ای که توسط مرکز پزشکی بوستون در سال 2015 انجام شد، 15٪ از کودکان نوپا هر روز حداکثر 113 گرم ( 4 اونس) قهوه مصرف می کنند.

این میزان به معنای نوشیدن؛نصف فنجان قهوه است.که برای کودک در آن سن و اندازه بدنی، مقدار ناچیزی است. این مطالعه نشان داد که 2.5٪ کودکان 1 ساله قهوه می نوشند و این تعداد در سن 2 سالگی افزایش می یابد. اما سؤالی که در اینجا پیش می آید، این است که آیا کودکان نوپا می توانند قهوه بنوشند؟

چرا کودکان نوپا قهوه می نوشند؟

فاکتورهای مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال، به خصوص در مطالعه بوستون، بیشتر خانواده های اسپانیایی تبار ساکن امریکا به کودکان نوپای خود هر روز یک نوشیدنی قهوه می نوشانند. محققان متوجه این موضوع شدند که این خانواده ها دلیلی نمی دیدند که کودکان نوپا را از سنت نوشیدن قهوه منع کنند. نکته جالب توجه دیگر این بود که به طور متوسط کودکان نوپا و نوزادان دختر بیشتر از کودکان نوپای پسر هر روز قهوه می نوشیدند.

قهوه برای کودکان نوپا

امکان دستیابی به قهوه نیز ممکن است تأثیر داشته باشد. کودکان نوپا این روزها به احتمال زیاد قهوه را در خانه یا در دست والدین خود می بینند. آنها می خواهند “دقیقا مثل مامان” یا “درست مثل بابا” باشند و فنجان قهوه صبحگاهی خود را جرعه جرعه بنوشند. کودکان نوپا از بزرگسالان اطراف خود عادت های مختلفی را می آموزند، بنابراین کاملا منطقی است که به رفتارهای والدین و کسانی که از آنها مراقبت می کنند کنجکاوی کرده و به نوشیدن قهوه علاقمند شوند.

از چه سنی امکان قهوه برای کودکان وجود دارد؟

اگر هنوز در مورد سن مناسب شروع قهوه برای کودکان و مصرف کافئین در آنها سوالاتی در ذهن دارید، آکادمی اطفال امریکا توصیه می کند، بهتر است قبل از سن 12 سالگی قهوه مصرف نشود و پس از این سن هم نباید بیشتر از یک فنجان قهوه (بیشتر از 100 میلی گرم) در روز بنوشند.

کلدبرو چیست (Cold Brew)

آیا قهوه برای کودکان ضرر دارد؟

در سال 2014، آکادمی اطفال آمریکا (AAP) گروه خاصی را برای رسیدگی به افزایش مصرف کافئین در کودکان تشکیل داد. آنها در گزارش ویژه خود اشاره کردند که 73 درصد کودکان آمریکایی هر روز نوعی از محصولات کافئینی را مصرف می کنند.

شایعترین منابع کافئین نوشیدنی لیموناد بود. نوشیدنی های قهوه در جایگاه دوم قرار گرفتند. در حقیقت، بین سال های 2009 تا 2010، تقریبا یک چهارم کافئین مصرفی توسط کودکان از قهوه تأمین می شد.

نوشیدنی های انرژی زا در جایگاه سوم قرار گرفتند و مصرف آنها نیز در حال افزایش است.

همچنین مصرف چای در کودکانی که حدود 2 سال سن دارند، بسیار شایع است.

درمورد بهترین قهوه ها بخوانید.

عوارض قهوه برای کودکان چیست؟

آکادمی اطفال امریکا (AAP) دستورالعمل خاصی برای مصرف کافئین در کودکان تعیین نکرده است، اگرچه آنها توصیه می کنند، کودکان کافئین مصرف نکنند.البته این توصیه پس از افزایش مصرف نوشیدنی های انرژی زا، به ویژه در میان نوجوانان ارائه شده است. مصرف دوزهای بسیار زیاد کافئین هم باعث تشنج و هم ایست قلبی می شود که می تواند منجر به مرگ شود.کافئین همچنین می تواند اشتها را کمتر کند، باعث می شود کودکان کمتر احساس گرسنگی کنند و مصرف غذا دشوارتر می شود و این احتمال وجود دارد که هنگام مصرف کافئین، به طور کلی از خوردن یک وعده غذایی یا میان وعده صرف نظر کنند.

کودکان، به ویژه کودکان نوپا، بیشتر در معرض خطر پیامدهای بهداشتی منفی کافئین هستند، زیرا توده بدنی کمتری دارند و بدن آنها در متابولسیم کافئین مهارت ندارد.

بزرگترین و ناشناخته ترین خطری که باید در مورد قهوه برای کودکان در نظر گرفت، این است که دانشمندان هنوز تأثیرات طولانی مدت کافئین بر روی مغز در حال رشد، به ویژه در سال های خردسالی که رشد و نمو بسیار زیادی اتفاق می افتد، را نمی دانند.

برای خرید اسپرسوساز با قیمت مناسب اینجا کلیک کنید.

ممکن است به عنوان تأثیر فوری نوشیدن قهوه برای کودکان در یک کودک 2 ساله متوجه این مورد شوید که او در آن روز انرژی زیادی دارد، اما باید به این قضیه فکر کنید که اگر قرار باشد او به مدت طولانی هر روز کافئین مصرف کند، چه بلایی بر سر مغز در حال رشد او می آید. به طور کلی دشوار است که عواقب طولانی مدت مصرف کافئین و قهوه برای کودکان را بگوییم.

دلیل تلخی قهوه چیست؟

آنچه شما می توانید انجام دهید

به طور کلی، روند افزایشی نوشیدن قهوه و سایر نوشیدنی های حاوی کافئین در کودکان نشان دهنده این است که بسیاری از آمریکایی ها کافئین را “طبیعی” و بدون خطر می دانند. حقیقت این است که، کافئین یک داروی قوی و محرک است و با وجود دسترسی گسترده و استفاده از آن، باید راهکاری برای پیشگیری از مصرف زیاد آن ارائه شود.

آیا نوشیدن؛یک جرعه قهوه به معنای همراه بودن با یک عمر پیامد منفی سلامتی برای کودک نوپای شما است؟

احتمالا خیر، اما عادت روزانه به نوشیدن؛قهوه یا چای می تواند؛هم زمان با بزرگ شدن؛کودکتان آسیب زننده باشد.

برای خرید اسپرسوساز با قیمت مناسب اینجا کلیک کنید.

آیا می توانم به بچم چای یا قهوه بدهم؟

اگر روز کودک کوچک خود را با عادت به نوشیدن؛قهوه یا چای شروع می کنید. ممکن است؛نیاز داشته باشید؛که با پزشک در مورد تأثیر احتمالی بر رشد کودک خود صحبت کنید.

بسیار مهم است که با کودک خود در مورد مصرف کمتر کافئین و نیز ضرر قهوه برای کودکان صحبت کنید، به خصوص اگر کافئین یکی از مواد اصلی مورد دسترس در خانه شما باشد. با کودک خود در مورد اینکه چرا قهوه برای او انتخاب مناسبی نیست؛صحبت کنید. برچسب های نوشیدنی ها یا غذاهایی که ممکن است؛حاوی کافئین باشند؛را بررسی کنید.و اگر می خواهید؛پیرو یک سنت خانوادگی هر روز دور همدیگر بنشینید؛و یک فنجان قهوه با هم بنوشید؛ بهتر است؛برای کودک نوپای خود نوشیدنی بدون کافئین آماده کنید. به عنوان مثال، بهتر است بجای قهوه، یک فنجام شیر گرم به همراه کمی شکلات یا دمنوش گیاهی برای او تدارک ببینید.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

خروج از نسخه موبایل