Home سبک زندگی آشپزی چگونه یک شربت (سیروپ) عالی درست کنیم؟ (طرز تهیه سیروپ)

چگونه یک شربت (سیروپ) عالی درست کنیم؟ (طرز تهیه سیروپ)

0

طرز تهیه سیروپ آسان است ،یک سیروپ به صورت کلاسیک فقط از دو ماده شکر و آب تهیه می شود، کاربردهای فراوانی دارد و افزودنی خوبی برای نوشیدنی های مختلف مانند چای و قهوه می باشد. سیروپ برای شیرین سازی نوشیدنی هایی مناسب است که در آن قند معمولی به راحتی حل نمی شود.

استفاده از این شربت در پخت و پز شما بسیار زیاد خواهد بود ، زیرا می توان از آن در انواع دسر ها ،نوشیدنی ها ، کیک های اسفنجی و … استفاده کرد. این دستورالعمل آسان که برای تهیه سیروپ در زیر آمده، کمتر از 5 دقیقه طول می کشد تا تهیه شود. اما اگر وقت چندانی ندارید.

طرز تهیه سیروپ در خانه

مواد مورد نیاز

  • شکر
  • آب سرد

طرز تهیه

  1. یک قابلمه را روی  روی حرارت متوسط ​​تا زیاد بگذارید و آب سرد و شکر را با هم بجوشانید.
  2. پس از اینکه محلول جوش آمد ، حرارت را کم کنید و تقریبا 3 تا 5 دقیقه مدام هم بزنید تا شکر کاملا حل شود  . به یاد داشته باشید هرچه بیشتر آن را بجوشانید ، شربت سردتر و غلیظ تر می شود.
  3. اختیاری: در این مرحله می توانید طعم دهنده هایی که دوست دارید را اضافه کنید .
  4. بعد از جوش آمدن ، شربت را کنار بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود ، سپس محلول را در یک ظرف شیشه ای کاملاً مهر و موم شده و تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید (می توان از هر ظرفی استفاده کرد).
  5. این سیروپ های طعم دار تقریباً درهر کوکتل تابستانی کارایی داشته و طعم خارق العاده ای را ایجاد می کنند. فقط بعد از اینکه آب و شکر به جوش آمد  ، طعم دهنده را (به انتخاب خود) اضافه کنید. اجازه دهید تقریباً 20 تا 30 دقیقه با محلول آب و شکر دم بکشد.
  6. در آخر با استفاده از صافی مشبک ، طعم دهنده را قبل از استفاده از صافی رد کنید تا یکدست شود. توجه داشته باشید شکر یک ماده نگهدارنده طبیعی است ، بنابراین این شربت برای مدت یک ماه قابل استفاده می باشد.

نکات مهم در مورد سیروپ

سیروپ چگالی های متفاوت و کاربردهای مختلفی دارد. ضخامت آن ارتباط مستقیمی به استفاده از آب و شکری که از آن استفاده می کنید دارد. در زمان تهیه سیروپ بهتر است این نکات را نیز در نظر داشته باشید.

  • سیروپ با غلظت کم – نسبت 3 قسمت آب به 1 قسمت شکر – برای لعاب دادن کیک ها و کلوچه ها استفاده می شود.
  • شربت (سیروپ) با غلظت ​​متوسط – نسبت 2 قسمت آب به 1 قسمت شکر – برای تهیه نوشیدنی های شیرین و چای سرد استفاده می شود.
  • سیروپ غلیظ یا غنی  – نسبت 1 قسمت آب به 1 قسمت شکر – این به عنوان پایه نوشیدنی های میوه ای سرد استفاده می شود.همچنین برای تهیه میوه های شیرین استفاده می شود. معمولاً این نوع سیروپ را برای کوکتل ترجیح می دهند.

مطالب مرتبط

منبع

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

خروج از نسخه موبایل