Home راهنمای خرید با ویژگی های اسپرسوساز و اصطلاحات آن آشنا شوید

با ویژگی های اسپرسوساز و اصطلاحات آن آشنا شوید

1

هنگام خرید اسپرسوساز با اصطلاحات مختلفی روبرو خواهید شد. ما در اینجا قصد داریم برخی از این اصطلاحات را تعریف کنیم تا مطمئن شویم معنی این اصطلاحات را می دانید.

انواع ویژگی ها و قطعات اسپرسوساز

نازل بخار اسپرسوساز

معمولاً نازل بخار را از طریق دریچه بخار که در پایه میله قرار دارد، خاموش و روشن می‌کنند. طراحی برای نازل بخار بسته به دستگاه متفاوت است. به طور سنتی، این یک سوپاپ ساده با چرخی است که از این طرف به سمت دیگر می چرخانید. برخی از دستگاه‌های اسپرسوساز ارگونومیک این طراحی را کنار گذاشته‌اند زیرا گاهی اوقات می‌تواند باعث مچ درد باریستا شود. در عوض،در ماشین اسپرسوساز از یک سوئیچ بخار استفاده می‌کنند که می‌توانید آن را به جلو و عقب فشار دهید تا نازل بخار را خاموش و روشن کنید.

"<yoastmark

مخزن / مخزن آب

مخزن آب سرد داخل اسپرسوساز است. قبل از تهیه قهوه باید سطح آب مخزن را باید بررسی کرد. در دستگاه های اسپرسوساز کوچک، مخزن آن اغلب قابل جدا شدن است. ماشین‌های حرفه‌ای معمولاً دارای فیلتر در داخل مخزن هستند تا از تشکیل رسوب آهک جلوگیری شود. اکثر دستگاه های اسپرسوساز دارای یک مخزن یا مخزن آب یکپارچه خواهند بود. نحوه پر شدن این مخزن بسته به نوع دستگاه شما می تواند متفاوت باشد. دستگاه های لوله کشی شده به طور خودکار از طریق اتصالات خط آب خود را پر می کنند.

فیلتر آب اسپرسوساز

فیلترهای آب را می توان در اسپرسوساز نصب کرد تا رسوب را کاهش دهد و از تأثیر مواد معدنی موجود در آب بر طعم نوشیدنی جلوگیری کند. این امر به ویژه هنگامی که از دستگاه استفاده می‌کنید مهم است. اگرچه ما فیلتر آب را برای اکثر دستگاه‌های اسپرسوساز توصیه می‌کنیم. فیلترها راهی آسان برای افزایش طول عمر دستگاه شما هستند. با توجه به اهمیت این دستگاه در خانه یا کسب و کار شما، سرمایه گذاری بدی نیست.

فیلتر آب اسپرسوساز

صفحه لمسی

احتمالاً قبلاً با چیستی صفحه نمایش لمسی آشنا هستید، زیرا این روزها بیشتر مردم تلفن هوشمند دارند. صفحه نمایش های لمسی به دلیل کاربر پسند بودن و ظاهر تمیز خود مشهور هستند. چیزی که ممکن است نمی دانستید این است که برخی از دستگاه های اسپرسوساز رده بالا را می توان از طریق پنل های صفحه نمایش لمسی نیز کنترل کرد.

این عناصر طراحی محبوب به ویژه در مدل های سوپر اتوماتیک رایج هستند. با این حال، ممکن است گاهی اوقات صفحه نمایش های لمسی را در ماشین های اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک نیز پیدا کنید. اگر به دنبال ظاهر خاصی هستید یا صرفاً می‌خواهید ماشینی را داشته باشید که کار کردن با آن راحت‌تر باشد، این ممکن است برای شما مهم باشد.

آسیاب دستگاه اسپرسوساز  چگونه کار میکند؟

از آسیاب برای خرد کردن دانه‌های قهوه استفاده می‌شود که می‌توان با آن دم کرد. به طور معمول، آسیاب‌ها دستگاه‌های مستقلی هستند که در کنار اسپرسوساز خود خریداری می‌کنید. با این حال، در برخی شرایط، یک اسپرسوساز ممکن است یک آسیاب درست در آن تعبیه شده باشد. این را اغلب با دستگاه‌های اسپرسوساز فوق‌خودکار خواهید دید. این ماشین‌ها واقعاً به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از آسیاب کردن قهوه گرفته تا کف کردن شیر مراقبت کنند.

چرا اندازه آسیاب کردن قهوه مهم است؟

قیف

جایی که آسیاب وجود دارد، معمولا یک قیف وجود دارد. قیف‌ها محفظه‌هایی هستند که دانه‌های قهوه کامل را در خود نگه می‌دارند، معمولاً قبل از ریختن آنها در آسیاب برای پودر شدن. اگر ماشین اسپرسوساز شما یک آسیاب یکپارچه دارد، احتمالاً قیف دارد. حتما در این مورد به اندازه قیف و حتی تعداد قیف ها دقت کنید. برخی از دستگاه های اسپرسوساز فوق خودکار ممکن است دارای قیف های متعدد باشند تا بتوانید مخلوط های مختلف قهوه را در دستگاه ذخیره کنید.

پرتافیلر چیست؟

یکی از مهمترین لوازم جانبی پورتافیلتر شماست. انواع مختلفی از پورتافیلترها برای نیازهای مختلف وجود دارد که از آن جمله می توان به پرتافیلترهای تحت فشار و بدون فشار اشاره کرد.

اگر تا به حال یک دستگاه اسپرسوساز دیده باشید، احتمالاً متوجه «دسته‌ای» شده‌اید که در جایی که قهوه از زیر آن خارج می‌شود. این پورتافیلتر است (که گاهی اوقات به عنوان “دسته گروه” نیز شناخته می شود). این دستگاه شبیه قاشق دارای سبدی (بسکت) است که در واقع همان چیزی است که تفاله های قهوه را در حین استخراج اسپرسو نگه می دارد.

پرتافیلتر

پارچ شیر و دماسنج اسپرسوساز

پارچ شیر و دماسنج از دیگر لوازم جانبی هستند که ممکن است بخواهید در نزدیکی دستگاه خود داشته باشید. برخی از دستگاه‌های اسپرسوساز تجاری دارای پارچ شیر هستند، اما این تضمینی نیست. اگر مال شما همراه نیست، باید یکی را جداگانه بخرید تا بتوانید با خیال راحت شیر را کف کنید.

دماسنج به شما کمک می کند دمای شیر خود را هنگام بخار یا کف کردن کنترل کنید. بنابراین دقیقاً می دانید که چه زمانی شیر شما در محدوده دمایی ایده آل قرار دارد.

برای خرید انواع اکسسورس اسپرسوساز با قیمت مناسب کلیک کنید.

سایز های متفاوت پیچر

 هدگروپ اسپرسوساز چه اهمیتی دارد؟

ظرفیت خروجی ماشین اسپرسوساز شما مستقیماً تحت تأثیر تعداد هدگروپ آن قرار می گیرد. سر گروه (پرتافیلتر)، به طور خلاصه، همان چیزی است که اسپرسوی دم کرده از آن بیرون می آید. به همین دلیل است که دستگاه‌های اسپرسوساز تجاری در طیف وسیعی از پیکربندی‌های سر گروهی عرضه می‌شوند.

دستگاه های اسپرسوساز تک گروهی، دو گروهی، سه گروهی و حتی چهار گروهی وجود دارد. کافی‌شاپ‌های کوچک ممکن است بتوانند با دستگاه‌های تک‌گروهی اکتفا کنند. ما همچنین این سبک را برای اکثر کاربران خانگی یا مشتریان پیشنهاد می کنیم. این نوع ماشین ها اغلب کوچکتر و مقرون به صرفه تر از دستگاه هایی هستند که گروه های بیشتری دارند. ما دستگاه های دو گروهی را برای مشاغل متوسط از جمله کافی شاپ ها یا رستوران ها توصیه می کنیم.

وقتی وارد قلمرو مؤسسات بزرگتر با حجم بالای سفارش نوشیدنی می شوید، ممکن است متوجه شوید که به سه یا چهار گروه نیاز دارید. مانند هر وسیله دیگری در آشپزخانه شما، ماشین اسپرسوساز برای کار به برق نیاز دارد. این بدان معنی است که شما می خواهید ولتاژ و الکتریسیته مورد نیاز هر دستگاه را در نظر بگیرید تا بدانید کجا می توانید آن را وصل کنید. طیف وسیعی از نیازهای رایج برق و ولتاژ وجود دارد. به عنوان مثال، برخی از ولتاژهای معمولی شامل 110 یا 220 ولت هستند. همچنین ممکن است اندازه گیری هایی را در آمپر مشاهده کنید، مانند 10 آمپر یا 20 آمپر.

هدگروپ اسپرسوساز

 تمپر در اسپرسوساز چیست؟

تمپر یکی دیگر از لوازم جانبی  ماشین اسپرسوساز است که ارزش توجه شما را دارد. بسیاری از دستگاه‌های اسپرسوساز تجاری از قبل با  تمپرعرضه می‌شوند اما اگر دستگاه شما این کارایی را ندارد، باید یکی را خریداری کنید. تمپر به شما این امکان را می دهد که اسپرسوی شما به طور یکنواخت استخراج شود.

برای خرید انواع تمپر با قیمت مناسب کلیک کنید.

تمپ کردن قهوه در پرتافیلتر

دیگ های بخار مهمترین اجزای اسپرسوساز

دیگ یکی از مهم ترین اجزای اسپرسوساز است. این به گرم کردن آب و ایجاد فشار برای دم کردن و بخار کردن کمک می کند. در ماشین اسپرسوساز تجاری، دیگ های اسپرسوساز معمولاً در یکی از دو پیکربندی هستند: تبادل حرارتی یا دوتایی.

دیگ مبدل حرارتی طرحی تک دیگ است که دارای لوله مخصوصی است که از طریق آن آب را به سر گروه می رساند. آب خارج از لوله برای بخار دادن استفاده می شود که به حفظ هر دو نوع آب از یکدیگر و در دمای مناسب کمک می کند.

در ماشین اسپرسوساز دو دیگ وجود دارد. هر کدام عملکرد خاص خود را دارند که یا بخارپز یا دم کردن است. این طراحی بویلر بسیار قدرتمند است، اما گاهی اوقات می تواند منجر به قیمت بالاتر ماشین اسپرسوساز مورد نظر شود.

دیگ بخار اسپرسوساز

پورتافیلتر اسپرسوساز

فیلتر پورتا که نگهدارنده فیلتر نیز نامیده می شود، وظیفه نگهداری قهوه آسیاب شده را بر عهده دارد. به نظر می رسد یک سبد فلزی کوچک است و کاملاً از دستگاه جدا می شود. قهوه آسیاب شده در سبد قرار می گیرد که به یک دسته فلزی بزرگ متصل است. اسپرسو از دو دهانه که در زیر فیلتر پورتا قرار دارد خارج می شود. هنگامی که قهوه آسیاب شده را در سبد فیلتر پورتا قرار می دهید، مهم است که به آن فشار وارد کنید و کمی آن را بسته بندی کنید. این به افزایش طعم قهوه کمک می کند.

پمپ آب در اسپرسوساز

کار پمپ، آب را از مخزن به سر دم یا فیلتر می برد و از مبدل حرارتی عبور می کند. پمپ با برق کار می کند و عنصر صدا ساز یک ماشین اسپرسوساز است. این به ایجاد فشاری که برای فرآیند تهیه اسپرسو ضروری است کمک می کند. واژه ایتالیایی اسپرسو در واقع به معنای “فشار”، “فشرده” یا “فشرده شدن” است.

بویلر یا مبدل حرارتی

مبدل حرارتی یک رشته، یک لوله فلزی است که به برق متصل است و مسئول گرم کردن آب خروجی از پمپ برای تولید اسپرسو است. مبدل های حرارتی اغلب قطعات رایج دستگاه های اسپرسوساز بزرگتر و حرفه ای هستند. ماشین اسپرسوساز خانگی معمولاً دارای یک دیگ بخار کوچک هستند که قبل از تهیه قهوه، آب در آن ریخته می شود. مزیت مدل دیگ بخار این است که مانند دستگاه های مبدل حرارتی آب را دوباره گرم نمی کند. در هر دو مدل، یک ترموستات دمای لازم برای تولید اسپرسو را تنظیم می کند. تجربه خود را در استفاده از قطعات ماشین اسپرسوساز را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط

 

منبع

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

خروج از نسخه موبایل