Home سبک زندگی هر آنچه در مورد قهوه سینگل اورجین باید بدانید

هر آنچه در مورد قهوه سینگل اورجین باید بدانید

0

برچسب قهوه سینگل اورجین در بسیاری از قهوه ها وجود دارد. درک معنای این برچسب می تواند به شما کمک کند تا قهوه خود را بسیار بیشتر بشناسید. علاوه بر این ، دانستن معنای  این  عبارت می تواند در تصمیم گیری صحیح هنگام خرید به شما کمک کند. بنابراین ، امروز کافه ساپورت برای شما توضیح می دهد که قهوه سینگل اورجین چیست؟

قهوه سینگل اورجین چیست؟

قهوه سینگل اورجین بدان معنی است كه دانه های قهوه از یك محل رشد می كنند یا از آنجا منبع می گیرند. این می تواند یک مزرعه ، املاک ، منطقه ، کشور یا هر مکان جغرافیایی شناخته شده باشد. پرو ، کلمبیا و برزیل نمونه عالی قهوه هایی هستند که در یک کشور و مناطق شناخته شده منفرد پرورش می یابند. این قهوه به طور انحصاری در زمان های خاص سال در دسترس هستند. نیازی به ذکر نیست که قهوه سینگل اورجین نیز گران هستند زیرا به فصول برداشت نیاز دارند.

ویژگی های  منحصر بفرد قهوه اورجین

مفهوم قهوه سینگل مدتی است که وجود داشته است ، اما تعداد کمی از افراد می دانند که دقیقاً قهوه سینگل اورجین چیست. بخشی از این ممکن است به این دلیل باشد که “منشا منفرد” را می توان به روشهای مختلفی تعریف کرد . برخی از تعاریف خاص تر از برخی دیگر است.

ما معمولاً می توانیم یک قهوه سینگل اورجین را به عنوان قهوه ای تعریف کنیم که در یک مکان جغرافیایی مشخص شناخته شود. قهوه ممکن است محصول یک مزرعه منفرد یا مجموعه ای از یک کشور واحد باشد. به نظر می رسد انجام این کار یک تمایز جزئی است.

اما عواملی از جمله اسیدیته خاک و سطح مواد معدنی ، نوع کود مورد استفاده و زمان برداشت همگی می توانند بر طعم و مزه یک قهوه تأثیر بگذارند. محدودیت در دسترس بودن این قهوه ها نیز در نتیجه در قیمت قهوه منعکس می شود. اکنون ، از آنجا که مخلوط ها انواع مختلف قهوه را را با هم ترکیب می کنند ، در تمام طول سال در دسترس هستند. و به همین دلیل ، هزینه آنها کمی کمتر است..

عطر و طعم

اکثر علاقه مندان به قهوه به شما می گویند بهترین قهوه سینگل اورجین است. این

دلیل است که قهوه سینگل اورجین به آنها فرصتی می دهد تا بارها و بارها یک طعم خاص را تجربه کنند. دانه های قهوه مکزیکی “Maragogype” حاوی نوعی شیرینی کارامل ، گیاهان تازه و ادویه جات ترشی جات است. در حالی که دانه های “Gesha” اتیوپی حاوی نت هایی از میوه ها و انواع توت های مختلف: بلوبری ، آلو خشک و سیب هستند.

با این حال ، اگر بخواهیم در مورد مشخصات عطر و طعم قهوه  سینگل اورجین مکزیکی ، مواد مغذی متمایز و رنگ و بوی شکلاتی حاوی رنگ زیرین کارامل را تعمیم دهیم ، این خصوصیات در میان بسیاری از انواع مکزیکی به اشتراک گذاشته شده است. این طعم های شیرین و غنی از شیرینی معمولاً با اسیدیته سبک تا متوسط ​​همراه هستند.

یک استثنا در این مشخصات قهوه از منطقه Chiapas است که به طور کلی نسبت به سایر قهوه های سیگل  اورجین اصل مکزیکی اسیدی تر است و ساختار متوسطی دارد. از آنجا که قهوه های اصلی مکزیکی از نظر طعم یادداشت نسبتاً ملایم هستند ، اغلب فرصتی برای افزودن سایر طعم ها و ادویه های مکمل را فراهم می کنند. دم کرده دارچین به ویژه مکمل قهوه اصلی مکزیکی است.

 

قابلیت ردیابی

از آنجا که جذابیت قهوه تک ریشه قابل ردیابی آن است . بهترین قهوه های تک منشا قهوه های املاکی یا ریزمی هستند که توسط یک تولید کننده و یا مزرعه تولید می شوند. این تضمین می کند که رایحه های طعم دهنده منطقه آنها شناخته شده و ریشه آنها شناخته شده است.

هیچ معیار رسمی برای بهترین مشخصات عطر و طعم قهوه سینگل اورجین خارج از اولویت های فردی وجود نداردا ارتقا پایداری و تجارت عادلانه یک چالش بزرگ در صنعت قهوه بوده است. دانستن اینکه قهوه شما از کجا می آید می تواند به شما کمک کند نقش مهمی در ارتقا  پایداری و تجارت منصفانه داشته باشید. خوشبختانه ، تشخیص محل تهیه یک قهوه سینگل اورجین بسیار آسان تر است.

آیا قهوه سینگل اورجین بهتر است؟

خوب ، بدون شک بهترین قهوه سینگل اورجین بهترین است زیرا در خالص ترین شکل موجود است. در بیشتر موارد ،  قهوه های مخلوط  شهرت بدی دارند زیرا برخی از  میکسرهای ها قهوه  را با کیفیت پایین تر مخلوط می کنند. با این حال ، خوب است بدانید که ترکیبات عالی در بازار وجود دارد ، برخی از آنها به مراتب بهتر از برخی دانه های قهوه قهوه سینگل اورجین موجود در بازار هستند.

آیا قهوه  اورجین گران تر است؟ اطلاعات مشخص زیادی در این مورد وجود ندارد . اما به طور کلی قهوه های سینگل اورجین ، به ویژه آنهایی که از یک مزرعه خاص می آیند گران ترند. قیمت آنها معمولاً گرانتر است زیرا نادرتر و از نظر کیفیت محدود هستند.

چه چیزی قهوه ”قهوه سینگل اورجین” را متفاوت می کند؟

مهمترین جنبه این قهوه سینگل قابلیت ردیابی ان است این قهوه به عاشقان قهوه این امکان را می دهد که طعم های محلی را تجربه کنید . و اینکه درک کنند چگونه طبیعت و هوا در منطقه خاصی طعم و مزه دانه های قهوه را شکل می دهد. و چه مشخصات منحصر بفردی در یک بخش کوچک و خاص از جهان حاکم است.

چرا قهوه سینگل ارزش امتحان کردن را دارد؟

احتمالاً مهمترین دلایلی که شما باید دانه های قهوه “تک ریشه” را امتحان کنید:  کسب دانش و تجربه در طعم قهوه است. هنگام چشیدن قهوه از یک منطقه خاص ، ایده خوبی از  طعم و مزه ان منطقه پیدا خواهید کرد.

و می توانید تصمیم بگیرید که این طعم را دوست دارید یا نه. این دانش هنگام جستجوی طعم های جدید و تلاش برای یافتن قهوه مورد علاقه خود، را بسیار آسان تر خواهد کرد. کی می داند؟ شاید قهوه از دانه های خاص به یکی از موارد دلخواه شما تبدیل شود.

مخلوط قهوه سینگل اورجین

  • عطر و طعم منحصر به فرد ، که شما نمی توانید آن را با قهوه های منطقه دیگر اشتباه بگیرید.
  • عطر و طعم یک مخلوط در واقع تغییر نمی کند ، تأثیر کمتری در شرایط مختلف طبیعی در منطقه دارد
  • بهترین طعم هنگام نوشیدن بدون شیر خوب برای لذت بردن از یک فنجان قهوه  ساده یا نوشیدنی های قهوه همراه با شیر
  • تفت داده شده سبک یا متوسط ​​برای حفظ طعم های طبیعی
  • سطح مختلف تفت دادن ، معمولاً تفت متوسط ​​یا تیره.
  • معمولاً برای تهیه اسپرسو یا نوشیدنی با روش های مختلف آماده سازی استفاده می شود.

 

چرا این قهوه را انتخاب کنیم؟

به بیان ساده ، قهوه ای که برچسب  سینگل اورجین دارد را می توان در یک مزرعه ، کشاورز ، تولید کننده ، محصول یا منطقه در یک کشور جستجو کرد.

نقطه مقابل قهوه سینگل ، قهوه مخلوط است (که در نوع خود فوق العاده است!) مشخصات قهوه سینگل اورجین همیشه در یک مکان خاص ریشه دارد . درک معنای این قهوه در واقع می تواند به شما کمک کند تا قهوه خود را بسیار بیشتر بدانید .

 

منبع

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

خروج از نسخه موبایل