Home تغذیه سالم 7 تا از محبوب ترین نوشیدنی اسپرسو

7 تا از محبوب ترین نوشیدنی اسپرسو

1

 

نوشیدنی اسپرسو

قهوه بخش بزرگی از یک برنامه روزانه است. چیزی که اول صبح آن را میل میکنید، در راه سر کار آن را می گیرید، یا دوست دارید با آرامش آن را عصرها در یک کافه بنوشید، قهوه به شما سوخت می دهد، شما را از خواب بیدار می کند، و مهمتر از همه، خوشمزه است. اگر می‌خواهید یک نوشیدنی کافئین‌دار مورد علاقه جدید پیدا کنید یا می‌خواهید دوباره از نوشیدنی مورد علاقه قدیمی خود بازدید کنید، در اینجا 7 تا از محبوب ترین نوشیدنی اسپرسو را برایتان آورده‌ایم که می‌توانید امتحان کنید.

 

  1. لاته

یک شات اسپرسو با شیر بخارپز و کف

لاته یک نوشیدنی کلاسیک اسپرسو است. لاته که با یک شات (یا بیشتر!) اسپرسو است که روی آن شیر بخارپز و فوم تهیه شده است.این نوشیدنی میتواند انتخاب شما بعد از بیدار شدن باشد.

 

  1. کاپوچینو

کاپوچینو یک شات اسپرسو با شیر بخار پز است.

مشابه لاته، یک کاپوچینو با یک شات اسپرسو درست می شود و روی آن را با شیر بخار پز پر می کنند. با این حال، کاپوچینو، متفاوت از لاته، کف بالایی ندارد.این اسپرسو کلاسیک،همیشه طعم خالص و غنی خود را داشته است.کاپوچینو محبوب ترین نوع اسپرسو است.

 

  1. ریستروتو

ریسترتو یک شات اسپرسو است.

ریسترتو فقط یک کلمه فانتزی برای یک شات اسپرسو است. اگر تا به حال فکر کرده اید که در آن فنجان های کوچک در کافی شاپ ها چه چیزی وجود دارد، به احتمال زیاد این یک ریستروتو است که بسیاری از مردم آن را خالص ترین راه برای لذت بردن از قهوه می دانند. از آنجایی که یک ریستروتو بسیار غنی است، بسیاری از باریستاها آن را با یک لیوان آب گازدار سرو می‌کنند تا خرده خرده نوشیده شود.

 

  1. ماکیاتو

اسپرسو و شیر بخار پز به صورت مساوی است.

ماکیاتو شبیه لاته و کاپوچینو است،اما ماکیاتو حاوی شیر بسیار کمتری است. غلظت بالاتر شیر در لاته طعم تقریباً شیرینی به آن می‌دهد، اما مقادیر مساوی اسپرسو و شیر در ماکیاتو طعم پررنگ‌تری به آن می‌دهد.

 

  1. آمریکانو

اسپرسو با آب داغ است.

آمریکانو که در ایالت ها بسیار محبوب است،یک شات اسپرسو با آب داغ است. آب داغ طعم اسپرسو را ملایم می کند تا کمی جرعه جرعه تر شود و آن را به نوشیدنی عالی برای همراه داشتن در دفتر تبدیل می کند.

 

  1. موکا

اسپرسو با شکلات، شیر بخار پز و خامه است.

یکی از شیرین ترین نوشیدنی از این دسته! اگرچه موکا احتمالاً آن چیزی نیست که می خواهید روز خود را با آن شروع کنید، اما وقتی در انتهای غذا یا حتی با یک دسر سرو می شود بهترین حالت را دارد.

 

  1. رد آی

قهوه ای است که روی آن یک شات اسپرسو قرار دارد.

رد آی یا چشم قرمز اصطلاحی است برای یک فنجان قهوه قطره ای با یک شات اضافی، احتمالاً به این دلیل که می توانید یک فنجان قهوه، قرمزی چشم بگیرید و یک چرت هم نتوانید بزنید.

 

امیدوارم این 7 تا از محبوب ترین نوشیدنی اسپرسو به شما برای انتخاب کردن اسپرسو مورد نظر خود کمک کرده باشد.

بیشتر بخوانید

 

منبع

 

 

 

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

خروج از نسخه موبایل